Επιστήμες

0

Πίθηκοι ἀντιγράφουν, ὑποβολεῖς πλουτίζουν

«Τὸ δένδρον πέπερις φύεται ἐδῶ εἰς ἀπόκρημνα μέρη, ὅπου δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ φθάσουν οἱ ἄνθρωποι· οἱ πίθηκοι ὅμως, οἱ ὁποῖοι ἄφθονοι διαιτῶνται ἐκεῖ 'ἐν μυχοῖς τοῦ ὄρους' τίθενται εἰς τὴν ὑπηρεσίαν τῶν ἀνθρώπων...

0

"Στη δική σας χώρα γεννήθηκε το πιο όμορφο κι ευγενικό ανθρώπινο γένος.."

ΚΡ. Τότε, Σωκράτη, άκου μια πολύ παράδοξη παρά­δοση αλλά βέβαια απόλυτα αληθινή, όπως τη διηγήθηκε κάποτε ο Σόλωνας, ο σοφότερος απ' τους εφτά" σοφούς. Ο Σόλωνας ήταν συγγενής και πολύ στενός φίλος του προ­πάππου...

0

Ενώνοντας το κομμένο νήμα ενός Πολιτισμού που καταρρέει

Πολλοί αναρωτιόμαστε: «Ποιο είναι το χαρακτηριστικό γεγονός το οποίο μπορεί να αποτελέσει κριτήριο κατάρρευσης ενός Πολιτισμού»; Στο ερώτημα αυτό μπορούμε να διατυπώσουμε μιαν απάντηση. Η ύπαρξη «λησμονημένων» βασικών «γνώσεων» και «πληροφοριών», τις οποίες οι...

0

"Ερμής ο Τρισμέγιστος"

Ερμής ο Τρισμέγιστος (https://www.ianos.gr/person/ermis-o-trismegistos-0070964.html/) Ερμής Τρισμέγιστος ήταν το όνομα που χρησιμοποιούσαν κατά την Αρχαιότητα οι Έλληνες για τον σεληνιακό θεό των Αιγυπτίων Θωθ, προστάτη και εμπνευστή της αστρολογίας και της αλχημείας ο οποίος ταυτίσθηκε...

0

Η ρίγανη στην αρχαία Ελλάδα ήταν θεραπευτική και σύμβολο χαράς.

Γιατί σήμερα δεν επιτρέπεται ελεύθερα η συλλογή της και χρειάζεται να αποδείξεις ότι προορίζεται για προσωπική χρήση. Στην Καλαμάτα έγιναν συλλήψεις Εντατικοί είναι οι έλεγχοι από το Δασαρχείο Καλαμάτας για την παράνομη συλλογή αρωματικών...

0

Πολιτισμός κι Ἐλευθερία

"Πᾶν πλῆθος καί πᾶς πλοῦτος ἀρετῆ ὑπείκει" Στήν γνώση τῶν σοφῶν Στήν δικαιοσύνη τῶν ἡγετῶν Στήν προσευχή τῶν ἱερέων Στήν ἀνδρεία τῶν γενναίων Στά ἱερά καί ὅσια... Τά ἱερά "θέσει θεῖα", τά δέ ὅσια...

0

Η Αληθινή αξία του δαχτυλιδιού

(Από το βιβλίο του Χόρχε Μπουκάι “Να σου πω μια ιστορία”) Υπάρχει μια παλιά ιστορία για ένα παιδί που πήγε να ζητήσει τη βοήθεια ενός σοφού: “Ήρθα, δάσκαλε, γιατί νοιώθω τόσο ασήμαντος που δεν...

0

«Τo Μη Δύνον Ποτέ…»

Χρήστος Μαλεβίτσης Η πνευματική ασθένεια του ανθρώπου του αιώνα μας είναι η εκκοσμίκευσή του. Δηλαδή ότι θεωρεί πως το υπάρχον καθόλου είναι μόνον ο κόσμος που βλέπει μπροστά του, ακριβώς όπως τον βλέπει και...