Παιδεία

0

Αυτή είναι η #kolotumba ταφόπλακα των ΑΝΕΛ για την Θράκη – Έκλεισαν το στόμα για τα δίγλωσσα

Στη λογική «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», και παραβλέποντας αποφάσεις των Διδασκαλικών Συλλόγων Ξάνθης και Ροδόπης καθώς και ομόφωνων ψηφισμάτων νηπιαγωγών της περιοχής, ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου επιχειρεί να παρακάμψει τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών της Θράκης,...

0

Μεταξύ αποικίας και τουριστικού θερέτρου

Του Ξένιου Μεσαρίτη ΣΤΗ ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ ΚΟΥΚΟΥ Ο Καστοριάδης έγραφε τα εξής: «Ο Πλάτων έλεγε ήδη ότι ακόμα και οι τοίχοι της πόλης εκπαιδεύουν τους ανθρώπους και νομίζω ότι αυτό είναι μια τρομερά σημαντική...

0

Νέρωνες καὶ Διοκλητιανοὶ στὰ σχολεῖα

Γράφει ὁ Δημ. Νατσιός Δάσκαλος-Κιλκίς «Καὶ οἱ ἀπεργίες, Γέροντα, τί κακὸ κάνουν! Ὁλόκληρο μήνα χωρὶς μαθήματα τὰ παιδιά, νὰ γυρίζουν στοὺς δρόμους! -Ἐγὼ λέω τοὺς δασκάλους ποτὲ νὰ μὴν κάνουν ἀπεργία, ἐκτὸς ἂν πᾶνε...

0

Νὰ κάνουμε τὸν σταυρό μας καί… “τρέλα κολοκοτρωναίικη”, συνάδελφοι

Γράφει ὁ Δημ. Νατσιός δάσκαλος- Κιλκίς «Ἡ πρώτη μέρα στὸ σχολεῖο» τιτλοφορεῖται ἕνα κείμενο ποὺ περιέχεται στὸ «Ἀνθολόγιο Λογοτεχνικῶν Κειμένων Α´ καὶ Β´ Δημοτικοῦ», σελ. 30-31. Στὸ κείμενο αὐτὸ «προσφέρονται», ἀνεπιγνώστως προφανῶς ἀπὸ τοὺς...

0

Ἡ κρίση τοῦ σχολείου - Κρίση ἀνθρωπιᾶς

ΟΙ πολλὲς θεωρίες περί παιδείας ἔφαγαν τὴν ἔρμη τὴν παιδεία. Ποτέ ἄλλοτε στὴν ἱστορία δὲν εἴχαμε τόση συσσώρευση παιδαγωγικῶν θεωριῶν, τόσο μεγάλο ὄγκο συγγραφῶν, ἀλλὰ ποτὲ τὸ σχολεῖο δὲν ἦταν τόσο ἀναιμικὸ ὡς θεσμός....

0

Τῆς γλώσσας μας ἐτυμολογικοὶ θησαυροί…

Γράφει ὁ Δημ. Νατσιός «Ἀπ᾽ ὅ,τι κάλλη ἔχει ὁ ἄνθρωπος τὰ λόγια ἔχουν τὴ χάρη νὰ κάνουσι κάθε καρδιά, παρηγοριὰ νὰ πάρει». (Ἐρωτόκριτος) Ταξίδι, καρποβριθὲς καὶ εὐφρόσυνο, εἶναι ἡ ἀναζήτηση τῆς ἐτυμολογίας, τῶν γενεθλίων...

0

Ας μιλήσουμε για ήρωες

Σούκουλη Γεωργίας Ἐκπαιδευτικοῦ Πόσο καλὰ γνωρίζουμε τὰ παιδιά μας; Οἱ περισσότεροι ἐμμένουμε σὲ κάποια διόλου κολακευτικὰ στερεότυπα γιὰ τοὺς νέους καὶ τὶς ἀξίες τους καὶ στεκόμαστε μὲ προκατάληψη ἀπέναντί τους. Ὅμως, γιὰ νὰ εἴμαστε...

0

Λόγος ἄπνευστος καὶ ἄτονος

Γεωργίου Ί. Βιλλιώτη φιλολόγου-θεολόγου Ἡ ταχύτητα μὲ τὴν ὁποία τὰ παιδιὰ ἀποκτοῦν κυριαρχία στὴ μητρική τους γλώσσα καὶ οἱ ὁμοιότητες μεταξὺ τῶν διαφόρων γλωσσῶν προϋποθέτουν τὴν ὕπαρξη μιᾶς ἔμφυτης προδιάθεσης τοῦ ἀνθρώπου νὰ ὁμιλεῖ....