Τα γραπτά (και οι απομαγνητοφωνήσεις) μένουν – Το μεγάλο ξεπούλημα!

cf84cebf-cebcceb5ceb3ceb1cebbcebf-cebeceb5cf80cebfcf85cebbceb7cebcceb1

(από το γερμανικό κρατικό κανάλι για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων)



50 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό το ποσό καλείται να συγκεντρώσει η Ελληνική κυβέρνηση μέσω ιδιωτικοποιήσεων έτσι ώστε να αποπληρώσει τα χρέη της.

Κατά την άποψη του γερμανού υπουργού οικονομικών κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν γρηγορότερα και γι’ αυτό και προσφέρονται αρκετά πράγματα σε ξεφτιλιστικές τιμές τα οποία ανήκουν στην περιουσία του Ελληνικού Κράτους.

Για το εάν κάτι τέτοιο αποτελεί έξυπνη επιλογή δεν διερωτάται σχεδόν κανείς προς το παρόν, πόσο μάλλον όλοι αυτοί οι οποίοι και αποκομίζουν κέρδη από όλο αυτό.

Όπως πχ μια μεγάλη κρατική επιχείρηση η οποία ενδεχομένως να λειτουργεί μελλοντικά όλα αυτά τα αεροδρόμια τα οποία χρησιμοποιείτε για να κάνετε σήμερα εσείς διακοπές. Ο Γιαν Σμιτ, η Κιμ Ότο και ο Φράνκο Νοπάσκι ξεκίνησαν το ρεπορτάζ τους ακριβώς από εκεί.

Ο παραθεριστικός παράδεισος της Κέρκυρας, εδώ ξεκουράζονται και πολλοί γερμανοί τουρίστες. Συνολικά έρχονται προς αυτό το νησί των 120.000 κατοίκων, 1 εκατομμύριο τουρίστες κάθε χρόνο.

Με τις προβλέψεις να δείχνουν αυξητικές τάσεις και οι περισσότεροι παραθεριστές σημαίνουν και περισσότερες αφίξεις στον κρατικό αερολιμένα της Κέρκυρας.

Όμως παρά τις θετικές προβλέψεις ζητείται η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου. Σε έναν άνθρωπο κάτι τέτοιο δεν αρέσει καθόλου.

Ο δήμαρχος Κέρκυρας Κώστας Νικολούζος: Το αεροδρόμιο είναι κερδοφόρο, ποιος ο λόγος να ιδιωτικοποιηθεί; Βρισκόμαστε εντός μια κρίσης, μια βαθειάς κρίσης, έτσι δεν είναι; Εάν κλαπούν τα μέσα με τα οποία μπορούν να αποκομιστούν κέρδη κι ευημερία, έτσι ώστε να εξοφληθούν τα χρέη, έτσι ώστε να υπάρξει οικονομική ανάπτυξη πως μπορεί να πραγματοποιηθεί μετά κάτι τέτοιο από εμάς;

Το αεροδρόμιο της Κέρκυρας είναι μέρος ενός τεράστιου προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων. Υπό την πίεση των δανειστών, πρέπει να ξεπουληθούν κρατικές περιουσίες.Μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Στο σφυρί βγαίνει οτιδήποτε ανήκει σε ένα κράτος. Ταχυδρομείο, ύδρευση, αυτοκινητόδρομοι, φυσικό αέριο, ηλεκτρισμός, λιμάνια και αερολιμένες.

Μέσα σε όλα αυτά συγκαταλέγονται και τα αεροδρόμια των πιο αγαπημένων τουριστικών νησιών εκ των οποίων αυτά της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Κω και όπως είδαμε λίγο πιο πριν της Κέρκυρας. Όλα αυτά τα αεροδρόμια δηλαδή τα οποία μέσα στην οικονομική κρίση κατάφεραν να αποκομίσουν κέρδη από τον τουρισμό.

Την πιο κερδοφόρα εξαγορά ενός αερολιμένα κάνει μια γερμανική εταιρεία. Η γερμανική επιχείρηση Fraport κέρδισε στον διαγωνισμό με 1,23 δις ευρώ και ετήσια εισφορά άδειας χρήσης 22.9 εκατομμυρίων. Η Fraport μαζί με μια Ελληνική εταιρεία μπορεί να αναλάβει την λειτουργία 14 αεροδρομίων για τουλάχιστον 40 χρόνια!

Στην Αθήνα συναντάμε τον Έλληνα υπουργό υποδομών. Ο ίδιος καλείται να πραγματοποιήσει την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, παρ’ όλο που ο ίδιος προβλέπει μειονεκτήματα για το Ελληνικό Κράτος.

Χρήστος Σπίρτζης: Σε αυτήν την ιδιωτικοποίηση η χώρα καλείται να ξεπουλήσει 14 κερδοφόρα αεροδρόμια και τα υπόλοιπα πάνω από 30 αεροδρόμια τα οποία είναι ζημιογόνα και τα οποία θα πρέπει να επιδοτηθούν παραμένουν στην κατοχή του Ελληνικού Κράτους. Αυτό αποτελεί ένα μοντέλο το οποίο δεν έχει εφαρμοστεί πουθενά κατά το παρελθόν στην Ευρώπη. Κάτι τέτοιο συμβαίνει μονάχα σε αποικίες κι όχι σε χώρες μέλη της ΕΕ.

Οι κατηγορίες είναι σκληρές. Αλλά τι λένε οι αριθμοί. Βάση των στατιστικών της Ελληνικής υπηρεσίας εναερίου χώρου οι αριθμοί των πτήσεων που αφορούν την κοινοπραξία της Fraport αυξήθηκαν μονάχα κατά την διάρκεια του περασμένου έτους κατά 188.000 που αντιστοιχεί σε αύξηση της τάξη του 13,8%. Ο αριθμός των επιβατών ανέρχεται σε πάνω από 22.2 εκατομμύρια ανθρώπους που αντιστοιχεί σε μια αύξηση της τάξης του 19%.

Το ότι αυτή η συμφωνία θα αποτελούσε κερδοφόρα επιχείρηση επιβεβαιώνει και η Λουφτχάνσα ως σύμβουλος του Ελληνικού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων η Λουφτχάνσα γνωρίζει τους στατιστικούς αριθμούς των 14 αεροδρομίων, αυτοί όπως μας ενημέρωσε η εταιρεία είναι μεν «εμπιστευτικοί» αλλά η όλη επένδυση θα πρέπει να θεωρηθεί ως κερδοφόρα.

Μια κερδοφόρα επένδυση της Fraport εις βάρος του Ελληνικού Κράτους.

Επειδή κατά τη διάρκεια των κρίσεων θα πρέπει να ξεπουληθούν περιουσιακά στοιχεία κάτω από την πραγματική τους αξία.

Από κάτι τέτοιο ακριβώς προειδοποιεί το γερμανικό ινστιτούτο επενδύσεων.

Prof.Alexander S.Kritikos: Εάν πραγματικά αυτά τα κρατικά περιουσιακά στοιχεία ξεπουληθούν τόσο γρήγορα, τότε στο μέλλον θα απογοητευθούμε πάρα πολύ καθώς αυτήν την στιγμή δεν μπορούν να πουληθούν βάση της πραγματικής τους αξίας. Και θα απογοητευθούμε πάρα πολύ μια και θα δούμε ότι η Ελληνική Κυβέρνηση προχώρησε βεβιασμένα σε ιδιωτικοποιήσεις.

Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον στην όλη συμφωνία είναι το γεγονός πως η Fraport αποτελεί γερμανική κρατική επιχείρηση καθώς η πλειοψηφία των μετοχών της Fraport βρίσκονται στα χέρια του δήμου της Φρανκφούρτης και του Κρατιδίου του Χέσεν.

Αυτό λέγεται ιδιωτικοποίηση.

Prof. Rudolf Hickel: Εδώ αλλάζει η ιδιοκτησία μιας Ελληνικής Κρατικής επιχείρησης και πάει προς μια γερμανική κρατική επιχείρηση και στο τέλος αυτό που έχει σημασία είναι το γεγονός πως τα κέρδη τα οποία αποκομίζονται με αυτά τα 14 αεροδρόμια πηγαίνουν προς τα γερμανικά δημόσια ταμεία.

Κέρδη τα οποία θα λείπουν μελλοντικά από τα δημόσια ταμεία της Ελλάδας και τα δισεκατομμύρια των κερδών από τις ιδιωτικοποιήσεις. Ακόμα κι από αυτά δεν θα μπορέσει να κερδίσει κάτι το κράτος. Γι’αυτό φρόντισε προπάντων ο γερμανός υπουργός οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε μιας και τα κέρδη από τις ιδιωτικοποιήσεις η Ελλάδα θα πρέπει να τα χρησιμοποιήσει για την αποπληρωμή των δανείων. Κατά την άποψη της γερμανικής αξιωματικής αντιπολίτευσης μια πολύ άθλια συμφωνία.

Janine Wissler (Die Linke): Ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε ήταν μπροστάρης των ιδιωτικοποιήσεων. Ήταν αυτός που προτείνει τις ιδιωτικοποιήσεις. Με την πολιτική που εφάρμοσε φρόντισε να εκβιαστούν οι Έλληνες και οι Ελληνίδες, έτσι ώστε να ξεπουληθούν οι δημόσιές τους υποδομές κάτω από την πραγματική τους αξία.

Η ιδιωτικοποίηση κρατικής περιουσίας θα πρέπει να αποφέρει κέρδη για την Ελληνική κυβέρνηση. Αυτή είναι τουλάχιστον η θεωρία…

Η πώληση των Ελληνικών αεροδρομίων προς μια γερμανική κρατική επιχείρηση ενδεχομένως να προκαλέσει τεράστια οικονομική ζημιά στο Ελληνικό Κράτος.

Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Η Ευρώπη δίνει τις δυνατότητες γι’ αυτό.


Πηγή βίντεο στο youtube


Απομαγνητοφώνηση – Μέλια.


Σχετικές αναρτήσεις ΕΔΩ



Πηγή: ΑΒΕΡΩΦ Διαδικτυακό Θωρηκτό

Σχετικά άρθρα...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *