Αναδημοσιεύσεις

0

«Να ζεις ή να μη ζεις»

Φίλιππος Σέρραρντ Συνιστά ειρωνεία το γεγονός ότι τα λόγια της αγγλικής λογοτεχνίας που επικαλούμαστε ίσως πιο συχνά –«Να ζεις ή να μη ζεις, αυτό είναι το ερώτημα»[1]– είναι ενδεχομένως τα πιο παρεξηγημένα λόγια της...

Η χρυσή λάρνακα που περιείχε τα οστά του Φιλίππου Β΄ 0

Η κλεψίκτητος "μακεδονική εθνότητα και γλώσσα" και το κατασκευασμένο Σκοπιανό ζήτημα

Του Χρίστου Κράππα «τα εγγύτατα της ξυμπάσης γνώμης… » [Θουκυδίδης 1.22] Αυτό το «σούρτα – φέρτα» με τους σκοπιανούς και τους προστάτες τους αμερικανούς, που μεσιτεύουν τάχα μεταξύ των δύο, αλλά αλήθεια με σκοπό...

Συλλαλητήριο για την Μακεδονια 1992 0

Προς τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας

Προς τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κύριο Προκόπη Παυλόπουλο Θέμα: Ονομασία των Σκοπίων Εξοχότατε κ. Πρόεδρε, Με αυτή την επιστολή θέλουμε να εκφράσουμε την αγωνία μας για ένα θέμα το οποίο χρονίζει για πάνω...

0

Ἀφανεῖς Ἥρωες ἀπὸ τὴ σύγχρονη ἱστορία μας ὡς πρότυπα ζωῆς

Ἰωάννη Παπαλαζάρου, ἐκπαιδευτικοῦ, συγγραφέα Ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὴ φύση του εἶναι ὂν κοινωνικό. Δὲν μπορεῖ νὰ ζήσει μόνος του καὶ προτιμᾶ τὴ συντροφικότητα καὶ τὴν κοινωνικὴ συμβίωση. Ὁ Ἀριστοτέλης ἔλεγε πὼς ὁ ἄνθρωπος ποὺ...

0

Ἐπίκαιρος ὁ Παπαδιαμάντης

Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου Ἑκατὸν ἑπτὰ χρόνια πέρασαν ἀπὸ τὴν κοίμηση τοῦ Ἀλεξάνδρου Παπαδιαμάντη. Ἀπεβίωσε στὶς 2 πρὸς 3 Ἰανουαρίου τοῦ 1911, σὲ ἡλικία ἑξήντα ἐτῶν. Παρὰ τὸ ὅτι στὴν ἐποχή του δὲν ἦταν...

0

Τὰ Ἑλληνικὰ ὡς τραγούδι

Διονύσης Σαββόπουλος Τὰ ἑλληνικὰ εἶναι τραγούδι, ὄχι ἁπλῶς καὶ μόνον ἐπειδὴ ἡ ἐκφορά τους διαθέτει πλούσιο κυματισμό· κι ἄλλες γλῶσσες ἠχοῦν ὄμορφα. Τὰ ἰταλικὰ π.χ. δὲν ὑστεροῦν ἀπ᾿ αὐτῆς τῆς ἀπόψεως. Κάθε γλῶσσα ἔχει...

0

Νύχτα Χριστουγεννιάτικη

Τὴν ἅγια νύχτα τὴ Χριστουγεννιάτικη λυγοῦν τὰ πόδια καὶ προσκυνοῦν γονατιστὰ στὴ φάτνη τους τ’ ἄδολα βόδια. Κι ὁ ζευγολάτης ξάγρυπνος θωρώντας τα σταυροκοπιέται καὶ λέει μὲ πίστη ἀπ’ τῆς ψυχῆς τ’ ἀπόβαθα, Χριστὸς...

0

Τὸ Χριστόψωμο (1887)

(ΔΙΗΓΗΜΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΝ) Μεταξὺ τῶν πολλῶν δημωδῶν τύπων, τοὺς ὁποίους θὰ ἔχωσι νὰ ἐκμεταλλευθῶσιν οἱ μέλλοντες διηγηματογράφοι μας, διαπρεπῆ κατέχει θέσιν ἡ κακὴ πενθερά, ὡς καὶ ἡ κακὴ μητρυιά. Περὶ μητρυιᾶς ἄλλοτε θὰ ἀποπειραθῶ νὰ...