Φιλοσοφία

0

Πώς τα παλληκάρια γίνονται αθάνατα

«Και το ριζικό του Έκτορα, που σου φαίνεται πικρό, άκου το πώς είναι: χάθηκε, μα, πριν χαθή, έδειξε την παλληκαριά του∙ και της δόξας του αιτία στάθηκε ο ερχομός των Αχαιών∙ αν μένανε στον...

Ιωάννης Συκουτρής 0

Ιωάννης Συκουτρής – Η Ηρωική Αντίληψη Της Ζωής

Στο βιβλίο του «Φιλοσοφία της Ζωής», ο Ιωάννης Συκουτρής παρουσιάζει έξι «Τύπους Αντιλήψεως Της Ζωής»: Την θρησκευτική αντίληψη, τη μηδενιστική, την ευδαιμονιστική, την ανθρωπιστική, την αντίληψη του αντικειμενικού έργου και, τέλος, την ηρωική. Αυτόν...

0

Το παράδοξο του Επιμενίδη

Ο Επιμενίδης (6ος αιώνας π.Χ.) ήταν Κρητικός σοφός και συγκεκριμένα από την Φαιστό. Ωστόσο έζησε κυρίως στην Κνωσό. Ο Επιμενίδης είναι ένας από τους πιο "περίεργους" φιλοσόφους και αυτό γιατί στην βιβλιογραφία του υπάρχει...

0

Πολιτική συνείδηση και προσωπικό παράδειγμα

«Για να αποχτήσει κανείς πολιτική συνείδηση, βασιλικός παιδαγωγός, Αριστοτέλης δάσκαλος Αλεξάνδρου δηλαδή, θα του σταθεί το προσωπικό του αντιμέτρημα με τα πολιτικά και τα ηθικά προβλήματα. Κερδίζεις με τον τίμιο ιδρώτα σου το ψωμί...

0

Σκέψεις πάνω στην Ορέστεια και στον πολιτισμό

από τον Δήμο Μαρουδή Η Ορέστεια του Αισχύλου είναι απ' όλες τις πλευρές ένα έργο κομβικό. Αποτελείται από τρεις τραγωδίες, τον Αγαμέμνονα, τις Χοηφόρους και τις Ευμενίδες και είναι η μοναδική τριλογία που έχει...

0

Κόσμος και αστρόσκονη

ὅ τι θεὸς ἢ μὴ θεὸς ἢ τὸ μέσον,. τίς φησ' ἐρευνήσας βροτῶν. μακρότατον πέρας εὑρεῖν. Βλέπεις, γιέ μου: εδώ ο χώρος και ο χρόνος συγχέονται. .~`~. Να υπάρχεις Ελληνικός δηλώνει τέσσερις τρόπους συμπεριφοράς....

0

Περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Του Π. Κονδυλη Περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Εννοιολογική σύγχυση και πολιτική εκμετάλλευση Δεν υπάρχουν ανθρώπινα δικαιώματα. Για να το πούμε ακριβέστερα: εν έτει 1998 δεν υπάρχουν ανθρώπινα δικαιώματα και κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει αν...

1

«Η ώρα η πλέον σκοτεινή, η πλέον θαμπή της νυχτός είναι η ώρα που σημόνει το φώς της ημέρας».

Από την εισαγωγή των απομνημονευμάτων του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη («Διήγησις Συμβάντων της Ελληνικής Φυλής από τα 1770 εώς τα 1836», Προλεγόμενα, σελ. Κβ’ εώς Λ’ (22 – 30)) Ως προς το κεφάλαιον της ομονοίας ελπίζω...