Η Τουρκία ασκεί επεκτατική πολιτική στα Βαλκάνια με τον πολιτισμό
Μακεδών
Η παρουσία αποτυπώματος της Τουρκίας σε κάθε βαλκανική χώρα, έχει σκοπό να υποδηλώσει ύπαρξη ισχυρών δεσμών της Τουρκίας και της βαλκανικής γεωγραφίας
Απαρατήρητη φυσικά πέρασε κι αυτή η είδηση, όπου 31 δάσκαλοι από την Θράκη, με στήριξη της ΤΙΚΑ (Τουρκική Υπηρεσία Συντονισμού και Συνεργασίας), μετείχαν σε εκπαιδευτικά σεμινάρια που οργανώθηκαν στην Αδριανούπολη.
Η Ελλάδα δεν έχει κάνει δεκτό το τουρκικό αίτημα διεξαγωγής σεμιναρίων στην Τουρκία για τους δασκάλους στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης, αλλά οι τουρκόφρονες εκπαιδευτικοί δεν δίνουν σημασία στους νόμους του ελληνικού κράτους και προσέρχονται αυτοβούλως στην Τουρκία για να εκπαιδευθούν σωστά, πώς να τουρκοποιήσουν όσους δεν μπόρεσαν μέχρι τώρα.
Το ιδιαίτερο σ’ αυτήν την περίπτωση είναι η ανάμιξη της ΤΙΚΑ, οργανισμού της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής, που λειτουργεί δυστυχώς ανεμπόδιστη και στην Ελλάδα. Οι Τούρκοι δεν μένουν μόνον στα σίριαλ, ούτε στα χολυγουντιανά σενάρια που δίνουν μιαν ψεύτικη εικόνα για τη ζωή στην Τουρκία. Αλλά διαθέτουν χρήμα -αφού το στερούν από τους εργαζόμενους, δίνοντάς τους μισθούς πείνας- για την αναστύλωση οθωμανικών μνημείων στα Βαλκάνια - και όχι μόνο.
Το σκεπτικό είναι να υπάρχει οθωμανική σφραγίδα σε κάθε χώρα, κάτι που βρίσκει σύμφωνο το σύστημα, μια και ο αποχριστιανισμός των Βαλκανίων εμποδίζει ενδεχόμενη επιρροή των Ρώσων (που τους έμειναν μόνον οι ορθόδοξοι Σλάβοι της Σερβίας, εξ ανάγκης, αφού κι αυτοί είναι στο στόχαστρο).
Τα έργα αποκατάστασης τονώνουν το κύρος και την επιρροή της Τουρκίας σε όλη την περιοχή των Βαλκανίων. Η Τουρκία (με τον Τουρκικό Οργανισμό Συνεργασίας και Ανάπτυξης - TIKA) πραγματοποιεί πολυδιάστατη προσέγγιση σε επίπεδο εξωτερικής πολιτικής, εστιάζοντας στη διατήρηση της ιστορίας.
Διεξάγει σημαντικά έργα αποκατάστασης σε όλες τις βαλκανικές χώρες, οι οποίες βρίσκονταν υπό οθωμανική κυριαρχία από τον 15ο μέχρι τον 19ο αιώνα, με στόχο τη διατήρηση της πολιτιστικής και ιστορικής κληρονομιάς. Ο κ. Αντράς Ριντλμάιερ, εμπειρογνώμονας στην τεκμηρίωση τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, είχε πει ότι η οθωμανική κληρονομιά των Βαλκανίων είναι η κοινή κληρονομιά όλων των λαών των Βαλκανίων, και η διατήρησή της είναι κάτι που δεν αφορά μόνο τη Δημοκρατία της Τουρκίας.
Τα έργα αποκατάστασης έχουν τονώσει αναπόφευκτα το κύρος και την επιρροή της Τουρκίας στις χώρες υποδοχής. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η παρουσία του αποτυπώματος της Τουρκίας σε κάθε βαλκανική χώρα, στο πλαίσιο της αποκατάστασης των ιστορικών μνημείων και άλλων κειμηλίων, έχει σκοπό να υποδηλώσει ύπαρξη ισχυρών δεσμών μεταξύ της Τουρκίας και της βαλκανικής γεωγραφίας όσο και κοινής ιστορικής μνήμης.
Στην Αλβανία η αποκατάσταση τζαμιών, και κυρίως του Parruce, έδωσε στη μουσουλμανική κοινότητα τη δυνατότητα για καθημερινή προσευχή. Στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη αποκαταστάθηκε η γέφυρα του Ντρίνα, που περιλαμβάνεται στον κατάλογο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Ο TIKA αποκατέστησε και αρκετά οθωμανικά τεμένη στην πΓΔΜ.
Στο Κοσσυφοπέδιο, όπου υπάρχει σημαντικό ποσοστό Τούρκων υπηκόων, ο TIKA έχει επικεντρωθεί στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, Νεολαίας και Αθλητισμού της χώρας και την Ισλαμική Κοινότητα του Κοσσυφοπεδίου. Από το 2004, όταν εγκαταστάθηκε στο Κοσσυφοπέδιο, ο TIKA πραγματοποίησε την αποκατάσταση και τη συντήρηση επτά κτηρίων σε όλη τη χώρα, από τζαμιά μέχρι και το κτήριο του περιφερειακού τείχους στο οθωμανικό νεκροταφείο, που φιλοξενεί σημαντικούς τάφους των σεΐχηδων της οθωμανικής περιόδου.
Στη Ρουμανία, με την οποία η Τουρκία έχει 134 χρόνια ιστορικών σχέσεων, τα έργα επισκευής και αποκατάστασης των τουρκικών-ισλαμικών μνημείων πραγματοποιούνται σε συνεργασία με κρατικά ιδρύματα, Τούρκους επιχειρηματίες και την τοπική κοινότητα.
Ωστόσο, η έκφραση ενδιαφέροντος και η γενναιοδωρία δεν παρέχουν δικαιώματα, είπε ο κ. Ριντλμάιερ, ο οποίος μάλλον έχει βαθειά άγνοια συμπεριφοράς της Τουρκίας: «Οι δωρήτριες χώρες και οι οργανισμοί βοήθειας πρέπει να αντισταθούν στον πειρασμό να διεκδικούν "ιδιοκτησία" στα έργα αποκατάστασης και τα μνημεία που χρηματοδοτούν».
Και γιατί τότε, σεβαστέ κ. καθηγητά, να διαθέτει χρήμα η Τουρκία για αποκατάσταση μνημείων, αν δεν επωφεληθεί από την ενέργεια αυτή; Για υπηρέτηση του πολιτισμού; Ο κ. καθηγητής προφανώς και αγνοεί πως εννοούν τον πολιτισμό, παλαιοί και σύγχρονοι Τούρκοι.
Πηγή: voria.gr