«Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας διευκρινίζει ότι η συμμετοχή μαθητών/μαθητριών σε προγράμματα και δράσεις που διοργανώνονται από εξωτερικούς φορείς και πραγματοποιούνται σε μη σχολικό χρόνο, πραγματοποιείται σε εθελοντική βάση και με έγκριση των γονέων και κηδεμόνων τους, χωρίς την οποιαδήποτε ευθύνη και εμπλοκή των σχολικών μονάδων ή του ΥΠΑΝ. Σημειώνεται ότι, ειδικά σε θέματα μετάβασης παιδιών στα κατεχόμενα, τα σχολεία δεν έχουν εμπλοκή».
Αυτά ανέφερε σε χθεσινή του ανακοίνωση το υπουργείο Παιδείας, αναφορικά με τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν για τα προγράμματα με επισκέψεις μαθητών στα κατεχόμενα τα οποία διοργανώνει μη κυβερνητικός οργανισμός. Ψάχνοντας, όμως, το θέμα ανακαλύπτεις ότι το υπουργείο, απλώς, κρύβει την αλήθεια. Ρίχνει στάχτη στα μάτια της κοινής γνώμης. Επιχειρεί να αποπροσανατολίσει για να απεκδυθεί των ευθυνών του. Φτάνει στο σημείο ακόμη και να λέει ψέματα.
Ας δούμε πρώτα τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα του ΜΚΟ υπό την επωνυμία Όμιλος Ιστορικού Διαλόγου και Έρευνας. Στο πρόγραμμα «Επισκέψεις μελέτης εκατέρωθεν της Πράσινης Γραμμής» αναφέρει συγκεκριμένα: «Το πρόγραμμα «Κύπρος: Τάξη δίχως τοίχους» απευθύνεται σε νέους από όλες τις κοινότητες του νησιού και περιλαμβάνει ένα μονοκοινοτικό εργαστήρι και δύο διακοινοτικές επισκέψεις μελέτης σε σημαντικές τοποθεσίες εκατέρωθεν της Πράσινης Γραμμής».
Ας δούμε τώρα, τι αναφέρει η εγκύκλιος ενός σχολείου αναφορικά με τη συμμετοχή στο εν λόγω πρόγραμμα. Συγκεκριμενοποιεί ότι το εργαστήρι προετοιμασίας θα πραγματοποιηθεί στο Σπίτι της Συνεργασίας στη Λευκωσία. Η πρώτη επίσκεψη μελέτης θα πραγματοποιηθεί στη Λάρνακα, στον τεκέ Χαλά Σουλτάν στην Αλυκή (προφανώς με Τ/κ μαθητές να περνάνε στις ελεύθερες περιοχές της Δημοκρατίας). Η δεύτερη επίσκεψη μελέτης θα γίνει στο λιμανάκι της Κερύνειας (προφανώς με Ε/κ μαθητές να περνάνε στα κατεχόμενα).
Η εγκύκλιος περιλαμβάνει γενικές πληροφορίες και διευκρινίζει ότι η συμμετοχή γίνεται σε εθελοντική βάση και χρειάζεται γραπτή συγκατάθεση από τους γονείς. Όμως, σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των μαθητών αναφέρει τα εξής: «Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί θα διατηρούν τη λίστα με τα ονόματα των συμμετεχόντων και των τηλεφώνων των γονέων/κηδεμόνων. Οι συνοδοί θα έχουν στη διάθεσή τους τηλέφωνα με περιαγωγή και ένα κατάλογο με τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης, καθώς επίσης και κουτιά πρώτων βοηθειών».Κρατήστε την αναφορά σε «υπεύθυνους εκπαιδευτικούς» (στην εγκύκλιο του συγκεκριμένου σχολείου γίνεται και ονομαστική αναφορά σε δύο εκπαιδευτικούς) και θα αντιληφθείτε τη σημασία στη συνέχεια.
Παράλληλα, σημασία έχει και ότι ο συγκεκριμένος ΜΚΟ που διοργανώνει το πρόγραμμα, τροφοδοτεί τα σχολεία και με φόρμες υπεύθυνης δήλωσης των διευθυντών των σχολείων, στις οποίες υπογράφουν καταγράφοντας τα ονόματα των υπευθύνων εκπαιδευτικών που συμμετέχουν.
Αφού, λοιπόν, έχετε πλήρη εικόνα για το πώς οργανώνεται η συμμετοχή στο εν λόγω πρόγραμμα, πρέπει να εστιάσουμε σε εγκύκλιο την οποία εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας στις 17 Σεπτεμβρίου 2024 και απέστειλε σε όλους τους διευθυντές σχολείων Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης.
Στην εγκύκλιο εκείνη, αφού επεξηγείται το πρόγραμμα το οποίο εφαρμόζει ο Όμιλος Ιστορικού Διαλόγου και Έρευνας και θα εφαρμοστεί κατά τη σχολική χρονιά 2024-2025, σημειώνονται «οι επιμορφωτικές δράσεις» που προγραμματίζονται. Σε μια από αυτές αναφέρονται τα εξής: «Προγράμματα για μαθητές και μαθήτριες σε μη σχολικό χρόνο: Game Changers, επισκέψεις μελέτης εκατέρωθεν της Πράσινης Γραμμής, Διακοινοτική Παιδική Χορωδία Songbirds».
Σε άλλο σημείο της εγκυκλίου εντοπίζουμε και όλη την ουσία του θέματος. Αναφέρονται τα εξής: «Το πρόγραμμα τυγχάνει της στήριξης του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας και από το 2017 έχει φέρει μαζί 6.700 μαθητές/μαθήτριες από όλες τις κοινότητες του νησιού, ενώ 1.200 εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν στο πλαίσιο των σεμιναρίων του προγράμματος». Διαβάστε και ποιοι υπογράφουν την εγκύκλιο: Ο διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης, ο αναπληρωτής διευθυντής Μέσης Εκπαίδευσης, ο διευθυντής Τεχνικής Εκπαίδευσης και η διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου!
Με απλά λόγια, το υπουργείο Παιδείας είναι πλήρως εκτεθειμένο με κορυφαίες υπογραφές. Η άποψη του κάθε πολίτη αναφορικά με τέτοια διακοινοτικά επαναπροσεγγιστικά προγράμματα μπορεί να διαφέρει. Η ουσία της υπόθεσης, που προκάλεσε πολλές αντιδράσεις μεταξύ γονέων, δεν είναι κατά πόσο αυτά τα προγράμματα είναι θετικά ή αρνητικά.
Όλη η ουσία έγκειται στο ότι αυτά τα προγράμματα αφήνονται στα χέρια ενός ΜΚΟ χωρίς έλεγχο. Όλη η ουσία έγκειται στο ότι τα προγράμματα αυτά αφορούν ανήλικους μαθητές. Όλη η ουσία έγκειται στο ότι το αρμόδιο για τους μαθητές υπουργείο Παιδείας, αφήνει αυτά τα προγράμματα να λειτουργούν χωρίς έλεγχο από ένα ΜΚΟ και με χρηματοδότηση από ξένη χώρα (Γερμανία). Κυρίως, όλη η ουσία έγκειται στο ότι το ΥΠΑΝ τα στηρίζει. Αποστέλλοντας εγκυκλίους σε όλους ανεξαιρέτως τους διευθυντές των σχολείων όλων των βαθμίδων!
Δεν έχει καμία σημασία αν η συμμετοχή των μαθητών γίνεται σε εθελοντική βάση, με την έγκριση των γονέων τους και σε μη σχολικό χρόνο. Σημασία έχει μόνο ότι το ΥΠΑΝ στηρίζει τα προγράμματα, μάλιστα, χωρίς να τα ελέγχει. Σημασία έχει πως όταν λέει ότι τα σχολεία δεν εμπλέκονται στη μετάβαση στα κατεχόμενα, μετατρέπεται σε Πινόκιο και η μύτη γίνεται ένα μέτρο καθώς λέει ψέματα.
Πρόκειται για κορυφαία ανευθυνότητα! Οι κεφαλές του ΥΠΑΝ, αντί να εκδίδουν γελοίες ανακοινώσεις, το λιγότερο που οφείλουν να κάνουν είναι να ΑΠΟΛΟΓΗΘΟΥΝ!
ΠΗΓΗ:https://www.philenews.com/apopsis/arthra-apo-f/article/1559186/pernoun-mathites-sta-katechomena-ke-to-ip-pedias-kani-ton-pinokio/
Αναδημοσίευση από: ΟΝΗΣΙΛΟΣ.