Παιδεία

0

Καὶ μόνον ἡ παιδεία...

Ὅταν τὸ 1985 κυκλοφορήθηκε τὸ βιβλίο μου «Ἀλαλία, ἤτοι τὸ σύγχρονο γλωσσικὸ μας πανόραμα» (σὲ πρώτη ἔκδοση κατ’ ἐπιταγήν τοῦ ἐκδότη μου στὸ μονοτονικὸ- οἱ λοιποὶ τέσσερεις στὸ πολυτονικὸ) τὸ ἔστειλα σὲ πολλοὺς ἀνθρώπους...

0

Ἡ παιδεία στὸ στόχαστρο

Γράφει ὁ Μιχάλης Μελετίου. Ἡ ζωὴ στὸν πλανήτη μᾶς διαθέτει μιὰ ἔμφυτη καὶ άξιοσημείωτη τάση πρὸς τὴ διατήρηση τῆς μεγίστης δυνατῆς τάξης. Ἡ άταξία τῶν ἔμβιων ὄντων στὴ Φύση, ἐν τέλει ὁδηγεῖ στὴ νόσο,...

0

Η κακοήθης ασυμφωνία

Θεόφιλος Πουταχίδης Έχω έναν πολύ περίεργο τρόπο να αντιδρώ στην υπερβολικά σπουδαία ποίηση. Όταν ένα ποίημα είναι αριστουργηματικό, κλείνω το βιβλίο και αρχίζω να κοπανάω το κεφάλι μου με αυτό – σχεδόν απελπισμένος από...

0

"Σε μια εποχή παγκόσμιου ψεύδους,το να λες την αλήθεια είναι μια πράξη επαναστατική"

Θ. Μαλκίδης "Σε μια εποχή παγκόσμιου ψεύδους,το να λες την αλήθεια είναι μια πράξη επαναστατική" (Τζορτζ Όργουελ) Συνέντευξη στο δημοσιογράφο Λευτέρη Θεοδωρακόπουλο (εφημερίδα Press Time Σάββατο 24-Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου ) Τι σημαίνει ο όρος...

0

Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εὐαγγέλου Στ. Πονηροῦ δρος Θ., Μ.Φ. Σχολικοῦ συμβούλου θεολόγων Πειραιῶς, Δ΄ Ἀθηνῶν, Κυκλάδων Μέσα στὸ κύλισμα τῶν αἰώνων ἐμφανίσθηκαν πολλοὶ κατακτητές, στρατηλάτες, πολέμαρχοι, ἐπαναστάτες, μεγάλες φυσιογνωμίες, ὅλοι μεγάλοι σὲ κάτι, ἀκόμη καὶ στὸ ἔγκλημα....

0

Παιδεία χωρίς πρότυπα, χωρίς εθνική ταυτότητα.

Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας. Το νέο σχολείο όπως το προαναγγέλλει ο κ. Φίλης και το σχεδιάζει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) θα ομοιάζει περισσότερο με ΙΕΚ επαγγελματικής καταρτίσεως και θα απέχει παρασάγγας από την...

0

«Γιά τή μητέρα γλῶσσα μας τά λάβαρα κρατῆστε» (Παλαμᾶς)

Εὐδοξία Αὐγουστίνου. Φιλόλογος - Θεολόγος «Προφανῶς εἶναι παρά φύσιν αὐτό πού συμβαίνει σήμερα, νά διδάσκονται τρεῖς ὧρες Ἀρχαῖα καί δύο Νέα Ἑλληνικά στήν Α´ Γυμνασίου», δήλωσε ἐσχάτως ὁ ὑπουργός Παιδείας τῆς κυβέρνησης, πού -ὑποβοηθούμενη...

0

Ἡ γλῶσσα, ἡ γνώση, ἡ παράδοση καὶ τὸ κάλλος

Βρανᾶς Ροῦσσος «Τὰ παιδιὰ καλοῦνται πάλι νὰ ἐπικοινωνήσουν μεταξύ τους καὶ μὲ τὴν κοινωνία οὐσιαστικὰ χωρὶς γλωσικὸ ὄργανο. Ἄλαλα καὶ ἀφασικά. Ἄραγε πόσες λέξεις θὰ χαθοῦν ἀπὸ τὸ ἤδη ἰσχνὸ λεξιλόγιό τους καὶ αὐτὴ...