Τέχνες

0

Ο Περικλής Βυζάντιος (1893-1972), με τα δικά του λόγια

Πέθανε σαν σήμερα, στις 9 Φεβρουαρίου 1972, στα 79 του χρόνια στην Αθήνα, ο πολυσχιδής καλλιτέχνης που ασχολήθηκε με το σχέδιο και την τοπιογραφία, τη χαρακτική και τη σκηνογραφία και ο οποίος κατέχει εξέχουσα...

2

Σαν σήμερα 8 Φεβρουαρίου 1980 έφυγε ο Νίκος Ξυλούρης..

O Νίκος Ξυλούρης έφυγε από τη ζωή στις 8 Φεβρουαρίου του 1980, σε ηλικία 44 χρόνων. O σπουδαίος αυτός άνθρωπος και ερμηνευτής είχε ριζώσει βαθιά στις καρδιές του κόσμου. H ξεχωριστή φωνή του, που...

0

Ελληνική Τυπογραφία στη διαδρομή πέντε αιώνων

Η γένεση της Τυπογραφίας Στα μισά του ΙΕ’ αι. σε μια δύσκολη περίοδο για τον Ελληνισμό, όταν το Βυζάντιο έπεφτε στα χέρια των Τούρκων και η εξάπλωση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έφτανε μέχρι τα Βαλκάνια,...

0

Ἡ Ὑπαπαντὴ - Περιγραφή τῆς εἰκόνας

Γκότσης Χρῆστος Ὁ ἁγιογράφος τῆς εἰκόνας τῆς Ὑπαπαντῆς τοποθετεῖ τή σκηνή στό ναό, μπροστά στό Ἅγιο Βῆμα χριστιανικῆς ἐκκλησίας. Διακρίνονται τό βημόθυρο, ἡ Ἁγία Τράπεζα, τό θολωτό κιβώριο, ποῦ τό στηρίζουν τέσσερις κολόνες. Ὅπως...

0

Ἡ ἀσπίδα τοῦ Ἀχιλλέα

Κακριδῆς Φάνης Ὅταν ὁ Ἀχιλλέας, παραμερίζοντας τὸ θυμό του, ἀποφασίζει νὰ βγεῖ ξανὰ στὴ μάχη καὶ νὰ σκοτώσει τὸν Ἔχτορα, γιὰ νὰ ἐκδικηθεῖ τὸ θάνατο τοῦ Πάτροκλου, βρίσκεται δίχως ὅπλα. Γιατί τὴν ἁρματωσιὰ του...

0

Στα τείχη των Βλαχερνών...

αναδημοσίευση απο τη σελίδα "Τι χαμπέρια από την Πόλη" του Θοδωρή Μπουφίδη Στην Πόλη υπάρχουν μέρη που επιθυμώ να περιηγούμαι ξανά και ξανά. Τοποθεσίες απλές και καθημερινές, άλλες με ιστορικό περιεχόμενο και άλλες απερπάτητες,...

1

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ

Ηθοποιός σημαίνει φως Ο ίδιος υπήρξε η μεγαλύτερη επιβεβαίωση του παραπάνω ορισμού. Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει τη γοητεία, τη λάμψη, το ταλέντο, τη σπιρτάδα του; Ο Δημήτρης Χορν άφησε αναμφίβολα τη δική του σφραγίδα...

0

Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΑΚΑΔΗΜΑΪΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ.

Γράφει ο Ιωάννης Αυξεντίου Όταν κάποιος ανοίγει ένα πανεπιστημιακό εγχειρίδιο ιστορίας ή κοινωνιολογίας, μένει έκπληκτος για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν την πραγματικότητα: κατά πρώτο, ποτέ δεν ανιχνεύουν μέσα στην ιστορία μία συνειδητή...