ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΙΟΝ («Κερατοβούνι»), 8 Δεκ.1969
Τα αεροσκάφος με το νηολόγιο SX-DAE ήταν ένα Μc Donnel Douglas DC-6B, με το όνομα ISLAND OF KERKYRA.
Αναλυτικά, ήταν βράδυ 18.05 GΜΤ της 8-12-1969 .Το αεροσκάφος με αρ.πτήσης Ο.Α 954 απογειώνεται από τα Χανιά για την Αθήνα με 85 επιβάτες και 5 μέλη πλήρωμα. Κυβερνήτης ήταν ο Σπύρος Κουλουμουδιώτης 35 ετών ο οποίος άρχισε την καριέρα του ως Έφεδρος Ιπτάμενος στην Ε.Β.Α. 14 σειρά Ε.Κ.Ε.Χ. Πέταξε δε με Τ-6 Τ-33 F-86Ε και σαν συγκυβερνήτης σε C-47 . Προσελήφθη αργότερα στην Υ.Π.Α ως Ελεγκτής Ε.Κ και τον Απριλιο του 1965 στην Ολυμπιακή Αεροπορία. Κυβερνήτης στο DC-6B ονομάστηκε στις 19-3-1969.
Πολύ καλός και αρκετά πεπειραμένος πιλότος με πάνω από 4000 ώρες πτήσης, εκ των οποίων πάνω από 3000 στο DC-6B.
Βέβαια σαν Κυβερνήτης στο DC-6B είχε σχετικά μικρή πείρα με 550 περίπου ώρες αλλά ήταν τυπικός και πειθαρχικός, παρέχοντας τα εχέγγυα για περαιτέρω εξέλιξη.
Συγκυβερνήτης, στην πτήση, ήταν ο Γρηγόρης Γρηγοράκης 37 ετών ο οποίος άρχισε και αυτός την καριέρα του ως Έφεδρος Ιπτάμενος στην Ε.Β.Α.14 σειρά Ε.Κ.Ε.Χ. Πέταξε δε με Τ-6 Τ-33 F-86G και σαν συγκυβερνήτης σε C-47. Προσελήφθη αργότερα στην Ολυμπιακή (24-7-67). Αρκετά καλός πιλότος, με πάνω από 2100 ώρες εκ των οποίων 420 σαν συγκυβερνήτης στον τύπο. Ονομάσθηκε συγκυβερνήτης στις 31-5-1969. Ο Ιπτ. Μηχανικός ήταν ο Αγησίλαος Παπαγεωργίου 36 ετών ο οποίος άρχισε την σταδιοδρομία του ως Μηχανικός Α/φων, αρχικά στο Κ.Ε.Α και μετά το 1960 ως Μηχανικός Εδάφους στην Ολυμπιακή Αεροπορία. Το 1968 προήχθη σε Αρχιτεχνίτη Α΄ επί DC-6B. Μετατέθηκε δε με δική του αίτηση σε Ιπτάμενος Μηχανικός τον Μάρτιο του 1969. Συνολικά είχε πάνω από 600 ώρες στο DC-6B.
Τέλος οι 2 νεαρές αεροσυνοδοί, Μαρίνα Μάσχα 22 ετών με μόλις 3-4 μήνες στην Ολυμπιακή και η Μάρθα Πιταούλη 21 ετών, που δεν είχε ούτε ένα χρόνο στην εταιρία, συμπληρώνανε το ιπτάμενο πλήρωμα του μοιραίου αεροπλάνου.
Ο καιρός στα Χανιά ήταν νεφελώδης. Η θερμοκρασία 16 βαθμοί. Η ορατότητα ήταν 10 χλμ περίπου και ο άνεμος σχεδόν άπνοια. Όχι και τόσο άσχημος καιρός, για μήνα Δεκέμβριο. Υπήρχε όμως ένα εκτεταμένο χαμηλό βαρομετρικό με έντονες καταιγίδες και με δυνατούς νοτιοδυτικούς ανέμους 220/30 gusting 40 που άρχιζε περίπου στο ύψος της περιοχής της Μήλου και έφτανε μέχρι την Αττικη και τις παρυφές της Εύβοιας και της Σκύρου.
Μετά την απογείωση από τον διάδρομο 11 των Χανίων με 3800 KG AvGas. η βροχή και οι καταιγίδες σποραδικές μεν αρχικά μεταξύ Χανίων -Μήλου έντονες δε αργότερα μεταξύ Μήλου-Αθήνας άρχισαν να χτυπούν αλύπητα το α/φος. Στη συνέχεια και ενώ είχε αρχίσει η διαδικασία προσέγγισης, το αεροπλάνο πετώντας χαμηλότερα από το όριο ασφαλείας της περιοχής, συνετρίβη στο βουνό, που βρίσκεται πάνω από την Κερατέα, σε απόσταση 21 ναυτικών μιλίων νοτιοανατολικά του αεροδρομίου του Ελληνικού.
Σύμφωνα με αναφορές, το πλήρωμα είχε πει νωρίτερα, ότι το αεροσκάφος έχανε ύψος επικίνδυνα, και ένας αξιωματούχος της Ολυμπιακής Αεροπορίας δήλωσε ότι ένα καθοδικό ρεύμα προφανώς προκάλεσε το ατύχημα. Το αεροσκάφος δεν διέθετε καταγραφέα στοιχείων πτήσης, το λεγόμενο μαύρο κουτί, διότι την εποχή εκείνη δεν ήταν υποχρεωτικό.
Πρωτοσέλιδο τῆς ἐφημ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ,τῆς 9ης Δεκ.1969
(Οἱ γνῶστες ἀεροπορικῶν καί ἀεροπλοϊκῶν ὅρων,μποροῦν νά παρακολουθήσουν μιά ἐνδιαφέρουσα συζήτησι ΕΔΩ,σχετική μέ τό δυστύχημα)