Εθνικά Θέματα

0

Η νύχτα στην οποία βρισκόμαστε, είναι πιο σκοτεινή απ’ ό,τι μπορούμε να φανταστούμε

του Κώστα Μ. Σταματόπουλου Η ιστορία είναι χιλιοειπωμένη, αλλ’ αξίζει θαρρώ να την επαναλάβομε: ο Γυμνασιάρχης της Χίου, ο θρυλικός Λησμονάκης, κατά τον πάνδημο εορτασμό το 1912 επί τη απελευθερώσει της νήσου, αφού εξέφρασε...

0

Ελληνέζοι – Κυπριονέζοι, Ένας λαός, αγώνας κοινός;

«Είσαστε ένας λαός ως επί το πλείστον μικροαστοί, βολεμένοι και αλλοτριωμένοι», ξεφώνησε με μένος πρώτος ο Ελληνέζος, παίρνοντας το γνωστό υφάκι του πεφωτισμένου εργατοπατέρα που, έχοντας το ταξικόμετρο στην τσέπη του, νιώθει ασφάλεια και...

0

Ἕνα Βατερλὼ γιὰ γελοίους (Ἀναφορά στὸν Γιάννη Σκαρίμπα)

Λυπαμαι ποὺ ξανὰ δυσαρεστῶ μὲ τὰ γραπτά μου, ἀλλὰ εἶμαι ὑποχρεω­μένος νὰ πῶ ὅτι ὅλη ἡ ἑξαετία (2009-2015) ἦταν οὐσιαστικὰ μιὰ προεκλογικὴ περίοδος, ἐγκιβωτισμένη στὸ «τὶς πταίει;». Ἕνα πολιτικὸ πίγκ-πὸγκ, ὅπου τὸ μπαλάκι πετοῦσε...

0

Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, η πρώτη μουσουλμανική κυβέρνηση της Ευρώπης!

Ο σουλτάνος Ερντογάν αποφασίζει για το μέλλον της κυβέρνησης Τσίπρα και Καμμένου 3+1 μουσουλμάνοι βουλευτές κρατάνε την κυβέρνηση ζωντανή! Γράφει ο Γεωργίου Μιχαήλ Απίστευτο και όμως αληθινό. Το καταγράφαμε στην προεκλογική περίοδο ως πιθανό...

0

Ἀνεχόμενοι ἀλλήλων ἐν ἀγάπῃ

Μία από τις σημαντικότερες αρχές του σύγχρονου πολιτισμού είναι η ανοχή. Ανοχή στο διαφορετικό. Ανοχή στις απόψεις και τις ιδέες των άλλων. Ανοχή στα λάθη. Ανοχή ακόμα και στα σφάλματα του άλλου, διότι ο...

0

«Εθελόθυτον» ή «Σφαγιασμός»;

Ένα μάθημα γραμματικής ως μάθημα πολιτικής (Γλωσσικές σοφιστικές διαστρεβλώσεις νοημάτων) Του Αντωνίου Α. Αντωνάκου, Καθηγητού – Κλασσικού Φιλολόγου Θεωρώ ότι οι κοσμοεξουσιαστές κάπου έχουν χάσει τον λογαριασμό προκειμένου να δικαιολογήσουν τάχα σαν σωστές, τις...

0

Έθνος και Ταυτότητα στην Κύπρο

Ο κάθε άνθρωπος διαθέτει πολλές κοινωνικές ταυτότητες, οι οποίες τις περισσότερες φορές αλληλεπικαλύπτονται χωρίς να είναι συγκρουσιακές, αλλά βέβαια και χωρίς να προϋποθέτουν η μία την άλλη. Το παρόν άρθρο θα καταπιαστεί με το...

0

Η ιδεολογική (κατα)χρήση της ιστορίας.

του Χρήστου Ζιώγα* Όταν ο Θουκυδίδης συνέγραψε τον Πελοποννησιακό Πόλεμο ευθύς εξ αρχής έθεσε τους στόχους του πονήματός του: «έγραψα την ιστορία μου για να μείνει αιώνιο κτήμα των ανθρώπων και όχι ως έργο...