Γραμματεία

Ὄσκαρ Οὐάϊλδ - Ὁ ἐγωιστὴς γίγαντας 0

Ὄσκαρ Οὐάϊλδ - Ὁ ἐγωιστὴς γίγαντας

Κάθε ἀπόγευμα, φεύγοντας ἀπ᾿ τὸ σχολεῖο, τὰ παιδιὰ τὸ ῾χαν συνήθεια νὰ παίζουν στὸν κῆπο τοῦ γίγαντα. Ἦταν ἕνας πελώριος, μαγευτικὸς κῆπος, μ᾿ ἁπαλὴ πράσινη χλόη καὶ χιλιάδες πολύχρωμα λουλούδια ὅμοια μ᾿ ἀστέρια κι...

0

Τουέιν αυτοβιογραφούμενος

«Αυτήν εδώ τη ζωή δοκίμασα, και μου ήταν αρκετή». Η αιωνίως γοητευτική φλυαρία ενός μεγάλου. —του Ben Tarnow από το New Yorker. Προσαρμογή-μετάφραση: Μαργαρίτα Ζαχαριάδου— Όταν ο Μαρκ Τουέιν άνοιγε το στόμα του, έβγαιναν...

Ἅγιος Ἀνδρέας 0

Παράκλησις (εἰς τὸν Ἅγ. Ἀνδρέα)

Κῆρυξ Οἰκουμένης μέγας φανεῖς, Πάλιν Βυζαντίδα Σὺ φωτίζεις κατ' ἐξοχὴν σὺν τῇ τοῦ Εὐξείνου, Ἀνδρέα μάκαρ, Πόντου τῇ Ἀμισῷ καὶ ταύταις σαφῶς ἐφώτισας. Λόγοις Σου φωτίζεις τὴν Λαζικὴν καὶ τὴν Τραπεζούντα σὺν Νικαίᾳ τῇ...

Ἀπό τήν οἰκία τοῦ ποιητή στήν Ἀλεξάνδρεια τῆς Αἰγύπτου. 0

Ἡ μαντεία τοῦ Κωνσταντίνου Καβάφη γιά τήν φαύλη ἐξουσία

Δέν ανησύχησεν ὁ Νέρων ὅταν ἄκουσε τοῦ Δελφικοῦ Μαντείου τόν χρησμό. “Τα ἑβδομήντα τρία χρόνια νά φοβάται”. Εἶχε καιρόν ἀκόμη νά χαρεῖ. Τριάντα χρονώ εἶναι. Πολύ ἀρκετή εῖν’ ἡ διορία ποῦ ὁ θεός τόν...

Λορέντζος Μαβίλης 0

ΛΟΡΕΝΤΖΟΣ ΜΑΒΙΛΗΣ (Ἀφιερώματα)

ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ Λ. ΜΑΒΙΛΗ Στὴ σιγαλιὰ ἡ ψυχή σου εἶναι φευγάτη, Μόνη· μισεῖς τὸ στόμα ποὺ γαυγίζει, Ἀλλ' ὦ τοῦ ἀρχοντικοῦ σονέττου ἐργάτη, Τῆς πατρίδας ἡ ἀγάπη σὲ φλογίζει. Σ' ἀλαβαστρένια γάστρα ὁλογιομάτη Ἀπ'...

0

AΣEBEΣ TO KANONIKO

Τρελάθηκες δύση; Βγάλε ἀμέσως τὰ κόκκινα ντροπὴ στὴν κηδεία σου πᾶς. Κικὴ Δημουλᾶ, Ἀπὸ τὴν συλλογὴ «Μεταφερθήκαμε παραπλεύρως» 2007 Πηγή: Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ)

Χρήστος Μποκόρος. Τα στοιχειώδη: μια πόρτα ανοιχτή Ι, ζωγραφισμένο με χρώματα λαδιού σε ξύλο, 225×160 εκ. /2013 0

Τά ἑλληνικά τῆς πίκρας «τὸ γὰρ γράμμα ἀποκτείνει, τὸ δὲ πνεῦμα ζωοποιεῖ.»

«Ποῦ νά τά πῶ τά ἑλληνικά τῆς πίκρας»(Ἐλύτης) τώρα πιά πού διδάσκουμε τήν ἑλληνική ὅπως διδάσκουν στά φροντιστήρια ξένων γλωσσῶν τίς ξένες γλῶσσες; Προκρούστεια λογική- ἀλφάβητο, λεξιλόγιο, γραμματική- σάν νά ταυτίζεται ὁ λόγος μέ...

0

Αρχίλοχος: "Καρδιά μου, ἀμήχανη καρδιά, πῶς μπερδεύτηκες ἔτσι;..."

Ο Αρχίλοχος δημιούργησε νέες μετρικές μορφές, που, μαζί με τη θεματολογική του ποικιλία, έγιναν καθοριστικές και για τη μεταγενέστερη ποίηση ως και την εποχή των Ρωμαίων. Ο Αρχίλοχος είναι ο πρώτος ποιητής που κατόρθωσε...