Ιστορικό

0

Σταυρίτας: Ο Σεπτέμβρης των μεγάλων εορτών στον Πόντο

Ο Σεπτέμβριος είναι ο έβδομος μήνας του αρχαίου ρωμαϊκού ημερολογίου και πήρε το όνομά του από το λατινικό septem, δηλαδή τον αριθμό εφτά. Στην Τραπεζούντα, την Κερασούντα και στη Σάντα λεγόταν «Σταυρίτες», ενώ στην...

0

“Γιατί κάψαμε τη Σμύρνη;”

Η τουρκική εκδοχή για το γιαγκίνι της Σμύρνης, την πυρκαγιά που ξεθεμελίωσε τη μητρόπολη του μικρασιατικού ελληνισμού στις 13-14 Σεπτεμβρίου 1922, βρίσκεται στον αντίποδα της ελληνικής θέσης: Πολλοί τούρκοι ιστορικοί, εκπρόσωποι της καθεστωτικής ιστοριογραφίας,...

0

Ἑλλάδα, ἡ μπλόφα τοῦ Στάλιν

Γιατί οἱ κομμουνιστές ἦσαν καταδικασμένοι νά ἡττηθοῦν στόν Γράμμο Tοῦ Μανώλη Κοττάκη Κάθε χρόνο τέτοια ἐποχή, παλαιότερα μέ μεγαλύτερη ἔνταση, ἀναβιώνει ὁ ἱστορικός καυγᾶς Ἀριστερᾶς-Δεξιᾶς γιά τόν Γράμμο καί τό Βίτσι. Γιά τό ΚΚΕ...

0

«Έννοια σας, οι Έλληνες ξέρουν να πεθαίνουν»

Οι δύο επιστολές που έγραψε ο Χαρίλαος Μιχαήλ πριν την εκτέλεσή του στις 9 Αυγούστου 1956 «Αγαπητοί μου γονείς, όταν θα διαβάζετε το γράμμα μου αυτό εγώ θα έχω σβήσει για πάντα από την...

0

Το Νέον Κράτος και ο Τρίτος Ελληνικός Πολιτισμός.

Στο προσκλητήριον του Εθνικού Κυβερνήτου Ιωάννου Μεταξά για την εθνικήν αναγέννησιν και την δημιουργίαν ενός Τρίτου Ελληνικού Πολιτισμού – ο οποίος θα ήτο η σύνθεσις του αρχαίου, του βυζαντινού και του συγχρόνου λαϊκού πολιτισμού...

0

Η διαχρονικότητα της προσφυγιάς * με αφορμή τη “Γαλήνη” του Ηλία Βενέζη

Γράφει η Ελένη Χωρεάνθη // “… Οι χωριάτες τους φιλεύανε ψωμί σταρένιο και γάλα, ύστερα βγαίναν στις πόρτες, και τους ευχόντανε ο θεός να είναι μαζί τους, στο δρόμο τους. Αυτοί οι χωριάτες δεν...

0

Η Άλωση τών Αθηνών [3 Αυγούστου 1826]

«Ο εχθρός έρχεται εις τήν Αττικήν τόν Ιούνιον μήνα 1826. Τά δύο χωρία τής Αττικής Χασιά καί Μενίδι, τόν υποδέχονται καί τόν προσκυνούν. Τήν 3ην Ιουλίου 1826 εστρατοπέδευσεν ο εχθρός έξω τής πόλεως, αφ’...