Πολιτισμός

0

Κ. Καστοριάδης - Εκφραστικά μέσα της ποιήσεως. Μερικές σημειώσεις (Μέρος Β’)

[Μέρος Ι] II Θέλησα να φωτίσω ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και τον τρόπο με τον οποίο ή ποίηση το χρησιμοποίησε. Οι σημασιακές και εκφραστικές δυνατότητες μιάς πρωτογενούς γλώσσας, όπως η αρχαία...

0

Κ. Καστοριάδης - Εκφραστικά μέσα της ποιήσεως. Μερικές σημειώσεις * (Μέρος Α’)

Μετάφραση: Kωνσταντίνος Σπαντιδάκης (Ν. Εστία τ. 1722) Μερικές μεταφραστικές δυσκολίες μας οδηγούν στη διαπίστωση ότι οι αρχαίοι Έλληνες ποιητές στηρίζονταν συχνά σ' ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της ελληνικής γλώσσας, κοινό πιθανώς με άλλες πρωτογενείς γλώσσες,...

0

Ο Homo Universalis και η απόδραση από το matrix

Συνέντευξη του Μάνου Δανέζη στον Ιορδάνη Πουλκούρα για το περιοδικό «ΑΒΑΤΟN» (τεύχος 146, Αύγουστος-Σεπτέμβριος 2016) Ο Homo Universalis και η απόδραση από το matrix Η Μεγάλη Στροφή από το Παλιό στο Νέο Πριν δέκα...

0

Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΑΣ ΓΛΩΣΣΑ (Ἡ διαχρονικότητα τῆς ἑλληνικῆς)

Ἀντωνίου Α. Ἀντωνάκου καθηγητοῦ κλασσικοῦ Φιλολόγου ἱστορικοῦ – συγγραφέως Σὲ ἕνα ποίημα – τραγούδι, τὸ ὁποῖο εἶχα γράψει πρὸ τριακονταετίας, σχετικὸ μὲ τὴν συνέχεια τῶν Ἑλλήνων, ὁ στίχος ἔλεγε «Ὅμηρο λέγαν τὸν παππού, Ὅμηρο...

0

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ (1973) Σκηνοθεσία: ΦΥΛΑΚΤΟΣ ΦΙΛΙΠΠΑΣ Μουσική Σύνθεση: Γιάννης Σπανός Στά τέλη τοῦ 19οῦ αἰῶνα, ἡ ὑπό τουρκική κατοχή Μακεδονία καί οἱ ἑλληνικοί πληθυσμοί της ὑποφέρουν διπλά, μιᾶς καί οἱ βούλγαροι κομιτατζήδες δροῦν στήν...

0

Ο Άγνωστος Ελληνισμός!..

Ελλάδα ή Ελληνισμός δεν είναι μόνον η αρχαία Αθήνα ή η αρχαία Σπάρτη. Υπήρχαν –και υπάρχουν-άγνωστες περιοχές, όπως και άγνωστες ομάδες ανθρώπων που έζησαν πίσω από την κουρτίνα της ελληνικής ιστορίας. Για παράδειγμα: Ποιος...

0

ΚΑΛΑ ΕΣΥ ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΕΣ;

Η κυβέρνηση με την συνεργασία του Δήμου Αθηναίων εξήγγειλε για δεύτερη συνεχή χρονιά, πρόγραμμα εκδηλώσεων για τον εορτασμό της απελευθέρωσης της Αθήνας από τους Γερμανούς στις 12 Οκτωβρίου. Αναρτήθηκε η λίστα των τραγουδιστών, καθώς...