H ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗ ΤΟΥ 1821
Σήμερα δίνεται «γραμμή» να διαλυθούν τα κράτη για να σχηματισθεί ο παγκόσμιος πολτός για χάρη των δυνατών Από τον Σαράντο Ι. Καργάκο Στο θέμα αυτό έχω συχνά αναφερθεί στο παρελθόν. Αλλά πιο εμπεριστατωμένα ασχολήθηκα...
«χαῖρε, ξεῖνε, παρ᾿ ἄμμι φιλήσεαι: αὐτὰρ ἔπειτα δείπνου πασσάμενος μυθήσεαι ὅττεό σε χρή.»
Σήμερα δίνεται «γραμμή» να διαλυθούν τα κράτη για να σχηματισθεί ο παγκόσμιος πολτός για χάρη των δυνατών Από τον Σαράντο Ι. Καργάκο Στο θέμα αυτό έχω συχνά αναφερθεί στο παρελθόν. Αλλά πιο εμπεριστατωμένα ασχολήθηκα...
Μια «βόλτα» για όσους δεν διδάχτηκαν Ιστορία Από τον Παναγιώτη Κωστόπουλο* Αγαπητοί αδελφοί, αν δεν σας δίδαξαν Ιστορία και αν δεν θέλετε να τη διαβάσετε, κάντε μια βόλτα στην πατρίδα μας, την πατρίδα σας....
Ἔφτασε πάλι ἡ ἐπέτειος τῆς ἑλληνικῆς Παλιγγενεσίας καί πᾶμε γιά μιάν ἀκόμη φορά νά τήν προσπεράσουμε χωρίς νά ἀποκτήσουμε τήν παραμικρή ἰδέα γιά τό νόημά της. Τίς σκέψεις αὐτές πυροδότησε ἡ παρουσία μας σέ...
Σταθερά αρνούμενη η Δύση να αναγνωρίσει ότι το 1821 έγινε «Ελληνική Επανάσταση», κάνει ασταμάτητα λόγο για Γραικική ανταρσία που οδήγησε σε «Γραικική Ανεξαρτησία»: «Struggle for Greek Independence», «Greek War of Independence». Εννοούν βέβαια ότι...
Του Νεκτάριου Δαπέργολα Διδάκτορα Βυζαντινής Ιστορίας Πλησιάζει λοιπόν άλλη μια 25η Μαρτίου, που βέβαια θα «τιμήσουμε» και πάλι με τον ίδιο πάντα ανούσιο τρόπο: τις ίδιες παρελάσεις, τα ίδια αφιερώματα, τους ίδιους ανιαρούς επετειακούς...
Γράφει ὁ Δημήτρης Νατσιὸς δάσκαλος-Κιλκὶς Ἀνοίγω ἕνα ὁποιοδήποτε λεξικὸ καὶ πηγαίνω στὸ ρῆμα προδίδω: Διαβάζω στὸν «Φυτράκη»: «Δίνω στὸν ἐχθρὸ τὴν εὐχέρεια νὰ βλάψει τὴν πατρίδα μου». Προσφεύγω στὸ παλαιὸ τοῦ «Δημητράκου», στὴν λέξη...
Του Δημήτρη Γ. Απόκη* Το τελευταίο διάστημα με αφορμή την έξαρση της έντασης γύρω από σοβαρά εθνικά θέματα, παρατηρείται μια οργανωμένη επίθεση από διάφορους κύκλους, εναντίον βασικών πυλώνων της χώρας, που είναι το έθνος...
Ἤγουν, περί παιδείας ἐμπεριστάτου σχόλιον στηλιτευτικόν. Μπερκουτάκης Μιχαήλ Θεολόγος – Ἐκπαιδευτικός Ἡ ἱστορία, ὡς γνωστόν, εἶναι ἡ μελέτη καί ἡ γνώση τοῦ παρελθόντος. Ἡ γνώση, ὅμως, αὐτή ἀποκτᾶ νόημα καί ἀξία μόνον ὅταν λειτουργεῖ...