Γλώσσα Ελληνική: Διαρκές… το έγκλημα

"Ἀπό τήν ἐποχή πού μίλησε ὁ Ὅμηρος ὥς σήμερα μιλοῦμε, ἀνασαίνομε καί τραγουδοῦμε τήν ἴδια γλῶσσα." ~ Γιῶργος Σεφέρης

Γλώσσα Ελληνική: Διαρκές…. Έγκλημα

Είπαν: (δες στην συνέχεια, ποιοι και ΠΌΤΕ το είπαν)

«Από τον Όμηρον τα Ελληνόπουλα διδάσκονται 200- 300 στίχους, από το πρωτότυπον, μόνον και μόνον δια να αναζητήσωσιν και να ανεύρωσιν…… τας ρίζας και τα σπέρματα των ριζών του….. «αγλαός»

(τραγική- τραγικότατη διαπίστωση, με έντονη την ειρωνεία του παραδείγματος).

Από το μοναδικό αυτό ΟΜΗΡΙΚΟ ΟΡΥΧΕΙΟ των 30.000 στίχων, Εμείς, οι Έλληνες, οι ευλογημένοι κληρονόμοι της γλώσσας τους, «διδάσκαμε….» αρχικούς χρόνους και χρονικές αντικαταστάσεις…. από….. 200- 300 (!!!) πρωτότυπους στίχους.

Δεν είναι τωρινό. Και δεν είναι δικό μου.

Αυτά ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΝΤΑΝ εν έτει…. 1872 = Χίλια ο κ τ α κ ό σ ι α εβδομήντα δύο.

Και Μάλιστα από «αρχαιολάτρες» (!!!). Ακόμη KAI αυτοί αγανάκτησαν με την κακοποίηση του Ομήρου, στην ίδια την πατρίδα του…..!

Σημείωση: ως….. πρώην εκπαιδευτικός, βεβαιώνω ότι το ΙΔΙΟ
συνέβαινε μέχρι ΚΑΙ την δεκαετία 1 9 7 0 (!!!). ΕΚΑΤΟ (100) χρόνια μετά.

Τί γίνεται σήμερα; Άλλαξε… κάτι;

Ή μήπως «Δ Ε Ν άλλαξε απολύτως τίποτα».….. στην «κολημμένη» αντίληψη για την σχέση ΕΝΙΑΙΑΣ Ελληνικής Γλώσσας και…. «Αρχαίων».

Δείτε μια- δυο ερωτήσεις από χθεσινά…. «ΑΡΧΑΙΑ» Ελληνικά (Μάιος 2016)
(Δεν είναι σκοπίμως κατασκευασμένα. Είναι θέματα των Πανελλαδικών. Ό,τι επισημότερο)

— έφην: Να γράψετε το δεύτερο πρόσωπο πληθυντικού αριθμού προστακτικής ενεστώτα
(Η απάντηση: «φάτε»)

— ώμην: Να γράψετε το τρίτο πρόσωπο ενικού αριθμού οριστικής αορίστου παθητικής φωνής.

(Η απάντηση: «ωήθη»)

— φανήσεσθαι: Να γράψετε το τρίτο πρόσωπο ενικού αριθμού προστακτικής παρακειμένου στην ίδια φωνή

(Η απάντηση: «πεφάνθω»).

ΑΥΤΟ το… ΑΡΧΑΙΟ πράγμα, εξακολουθεί να ονομάζεται….. διδασκαλία ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ Γλώσσας (Σωτήριον έτος 2016).

Πιστοί στο δόγμα ΜΙΣΤΡΙΩΤΗ:
Χωρίς… ΑΥΤΑ τα…. ΑΡΧΑΙΑ…… εφόδια (φάτε, ωήθη, πεφάνθω και φυσικά…… χωρίς τας ρίζας και τα σπέρματα των ριζών του «αγλαός»), το Ελληνόπουλο (!!!) δεν μπορεί να μάθει(!!!) την γλώσσα του.

Την γλώσσα με την οποία «προικοδοτείται» ΗΔΗ από την κοιλιά της μητέρας του.

(Σαν να ακούει κάποιος….. Ομηρικούς στίχους,
από την πρώτη συνάντηση Οδυσσέα-Πηνελόπης,
αμέσως μετά την αναγνώριση):

«εφανερώσαν το κ’ οι δυο πως είναι εκεί σωσμένοι
κι απόκει στέκου σα βουβοί κ’ η γλώσσα τως σωπαίνει
…………………………………………………………………….
το στόμα τως εσώπαινε, με την καρδιά μιλούσι…»

(Δεν είναι Όμηρος. Είναι ο ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ 2.500 !!! χρόνια μετά.)

Τέτοιος Πλούτος, τέτοια αδιάσπαστη Σ Υ Ν Ε Χ Ε Ι Α γλώσσας…. Κι Εμείς;;;;;

Σημείωση: Σε… ποια…. «εξελώεν» , «ήκται», «πεφάνθω» και….. «γραυν», ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΜΕ το Ελληνόπουλο να σ π α τ α λ ή σ ε ι (!!!) τον πιο αποδοτικό χρόνο της «Παιδείας» του….. Είμαστε απίστευτοι !

Και επί τη ευκαιρία:

Έκανε ….. εγκλιτικές αντικαταστάσεις ο ποιητής του Ερωτόκριτου;

Διδάχθηκε το…. «κατηγορούμενο του αντικειμένου» ο ποιητής του Διγενή Ακρίτα; ( το αίμα αυλάκι κάνει)

Αναγνώριζε την υπονοούμενη ΓΕΝΙΚΗ απόλυτη, ο ποιητής της «Λένως Μπότσαρη»;
(Όλες την Άρτα πέρασαν….)

Διδάχθηκε από κάποιον «μιστριώτη» το…. «εσάπην» και το…. «σεσηπώς», η…. αγράμματη εκείνη Ελληνίδα μάνα ….. και το… «ΕΧΕΙ» με τόση φυσικότητα στον λόγο της; (δες επόμενο σημείωμα).

Ή μήπως «διδάχτηκε» ότι στον δεύτερο πλαγιο-ερωτηματικό στίχο του «τραγουδιού» της υπάρχει… . λανθάνων υποθετικός λόγος;

Κι όμως απολαμβάνουμε σε…. δύο μόνο στίχους της, την 3.000 χρόνων γλωσσική ΣΥΝΟΧΗ της μοναδικής γλωσσικής μας ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ.

«Τί να σου στείλω…. ξένε μου
να στείλω μήλο…. σήπεται….»

ΝΑΙ. ΑΥΤΗ η…. αγράμματη Ελληνίδα μάνα, με τον λόγο της, ΕΝΩΝΕ Όμηρο και δημοτικό τραγούδι σε ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟ σύνολο.

ξένε μου (= εμόν ξείνε): αυτούσια η….. α θ ά ν α τ η (!!!) Ομηρική νοηματοδότηση:

Απλά γεννήθηκε Ελληνίδα με την Ελληνική Γλώσσα στο DNA της.

Πρώτος ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ δάσκαλός της (όπως θα…. προσυπέγραφε και ο Σεφέρης) η μητέρα της.



Πηγή: Chris blog - Χρυσόστομος Τσιρίδης

Σχετικά άρθρα...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *