Παιδεία

0

Οι αλλαγές στο μάθημα της Ιστορίας δεν είναι τυχαίες

Γιάννης Μανωλούδης Ιστορικός- MA Modern History (UCL) Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να αφαιρέσει από την εξεταστέα ύλη του μαθήματος της Ιστορίας της Α’ Γυμνασίου συγκεκριμένα κεφάλαια δεν είναι καθόλου τυχαία. Εντάσσεται μέσα στα...

0

«Δήλωσε μὲ νόημα»

Ad perpetuam rei memoriae (=πρὸς αἰωνίαν μνήμην τοῦ πράγματος). Ἔτσι ἄρχιζαν κάποτε (δὲν ξέρω γιὰ τώρα) οἱ παπικὲς βοῦλλες περὶ δογματικῶν ζητημάτων. Ὁ πρωθυπουργὸς, ἤ πρόεδρος τῆς δημοκρατίας ἤ ἀρχηγὸς τῆς ἀξιωματικῆς ἀντιπολιτεύσεως «δήλωσε...

0

Ἐκπαιδευτική προσφυγολαγνεία

Ἔφτασε σέ ὅλα τά σχολεῖα τῆς χώρας ἀπό τό ὑπουργεῖο Παιδείας μέ ἡμερομηνία 10-10-2016 καί μέ ὑπογραφή τοῦ γ.γ. Ι.Δ. Παντῆ μιά “Ἀνακοίνωση γιά τήν ἐκπαίδευση τῶν προσφύγων”. Ὡς ἀπάντηση, προφανῶς, σέ ὅλους ὅσους...

0

Οι ημιμαθείς πολιτικοί «ηγέτες» ως δείκτης κοινωνικής παιδείας

Σωτήρης Αμάραντος Η ποιότητα της παιδείας μιας κοινωνίας είναι η αντανάκλαση του πνεύματος των πολιτικών της ηγετών. Το αντίστροφο δεν ισχύει και ίσως φανεί στο τέλος του άρθρου το γιατί. Θέλοντας να ασκήσουν την...

0

Ζητεῖται Παῦλος Μελᾶς

Γράφει ὁ Δημ. Νατσιός Δάσκαλος-Κιλκίς Νυχτώνοντας ἀκούστηκε ἕνας πυροβολισμὸς καὶ ἡ φωνὴ τοῦ Παύλου: «στὴ μέση μὲ πῆρε παιδιά». Μπῆκε στὸ σπίτι καὶ φώναξε τὸν καπετὰν Πύρζα. Ὁ Νίκος Πύρζας ἔτρεξε κοντά του. Ὁ...

0

Ρήγα Βελεστινλή – «Νέα Πολιτική Διοίκησις» – Άρθρον 35

«Όταν η Διοίκησις βιάζη, αθετή, καταφρονή τα δίκαια του λαού και δεν εισακούη τα παράπονά του, το να κάμη τότε ο λαός ή κάθε μέρος του λαού επανάστασιν, να αρπάζη τα άρματα και να...

0

Ιδού οι "Πατριάρχες" του εθνομηδενισμού στην Ελληνική εκπαίδευση

του δημοσιογράφου Σπύρου Κάραλη, (αναδημοσιεύεται χάρις την ευγενική άδεια του συγγραφέα με πρώτη δημοσίευση εφημερίδα "Δημοκρατία" της Κυριακής) Τον Οκτώβριο του 1996 αφήνεται να διαρρεύσει στον Τύπο η «λίστα Σημίτη», όπως ονομάστηκε, ένας κατάλογος...

0

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας τῆς χώρας μας ἐπιδίδεται μεθοδικὰ καὶ συστηματικὰ στὴν συρρίκνωση καὶ ὑποβάθμιση τῆς διδασκαλίας τῶν ἀνθρωπιστικῶν μαθημάτων στὴν Δευτεροβάθμια Ἐκπαίδευση. Δὲν τοῦ φάνηκε ἀρκετή, φαίνεται, ἡ μείωση τῶν ὡρῶν διδασκαλίας τῶν Ἀρχαίων...