Τέχνες

0

Κωνσταντίνος Παρθένης (Αλεξάνδρεια 1878 - Αθήνα 1967)

Ο Κωνσταντίνος Παρθένης γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 1878 και πέθανε στην Αθήνα στις 25 Ιουλίου του 1967. Ο πατέρας του, μακεδονικής καταγωγής, εργαζόταν στο Αγγλικό Προξενείο της Αλεξάνδρειας και η μητέρα του ήταν ιταλίδα,...

0

Σφραγιδόλιθοι με θέμα τον Αχιλλέα

Κλεμμένοι αρχαίοι σφραγιδόλιθοι σε ξένα μουσεία με θέμα τον Αχιλλέα! Γράφει ο συγγραφέας κ. Γιώργος Λεκάκης, www.lekakis.com Δεν τα είπε μόνο ο Όμηρος. Δεν τον τραγούδησε και επαίνεσε μόνον αυτός. Τον καθιέρωσε. Και κυρίως...

0

Ο ζωγράφος Σπύρος Παπαλουκάς

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΠΑΛΟΥΚΑΣ: Η ΑΝΟΙΞΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Το επιβλητικό τοπίο του τόπου καταγωγής του Σπύρου Παπαλουκά με τα «ζωντανά αγάλματα» που έχει ξεθάψει πριν λίγα χρόνια η αρχαιολογική σκαπάνη ήταν αρκετά για να αναφλέξουν τη...

0

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος

Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος γεννήθηκε το 1541 στον βενετοκρατούμενο Χάνδακα, το σημερινό Ηράκλειο Κρήτης, από γονείς ορθόδοξους και εύπορους. Πλάι στη ζωγραφική σπούδασε και τα κλασικά γράμματα. Στον Χάνδακα ζωγράφισε εικόνες στο ύφος της μεταβυζαντινής...

0

ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ: Η ζωή και το έργο του (1921 - 1970)

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη* το 1920** όπου είχε πάει η οικογένειά του που ήταν μόνιμα εγκατεστημένη στο Ναύπλιο. Εκεί τελείωσε το Δημοτικό σχολείο. (* Κατά τον ρεμπετολόγο Τάσο Σχορέλη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ενώ κατά τον...

0

Ελένη Αλταμούρα (Σπέτσες 1821 - 19 Μαρτίου 1900)

Η πρώτη γυναίκα που κατόρθωσε να μπει στο αντρικό άβατο των καλλιτεχνικών Ακαδημιών της Ιταλίας! Στο ιστορικό νησί των Σπετσών έζησαν δυο εκπληκτικές γυναίκες. Η μία είναι η πασίγνωστη ηρωίδα, η Μπουμπουλίνα και η...

0

Μιχαήλ Άγγελος, ο «κανόνας» της Αναγεννησιακής τέχνης

Ένας εκκεντρικός και μονήρης δημιουργός που, υπηρετώντας ταυτόχρονα τη ζωγραφική, τη γλυπτική, την αρχιτεκτονική και την ποίηση, προσπαθεί να συνθέσει ιδεαλιστικά το αρχαίο κλασσικό Κάλλος με το χριστιανικό Καλό, εξιδανικεύοντας την ανθρώπινη μορφή και...

0

Η Ελλάς ευγνωμονούσα,1858 – Θεόδωρος Βρυζάκης

Στο έργο αυτό, που φιλοτέχνησε ο Βρυζάκης το 1858, απεικονίζεται η απελευθε­ρωμένη Ελλάδα ως αρχαία κόρη, πάνω σ’ ένα σύννεφο που την κρατά υπερυ­ψωμένη και κυρίαρχη στο κέντρο του πίνακα. Φορά δάφνινο στεφάνι στα...