Πώς οδηγούμαστε από την πανδημία και τις μανταλωμένες Εκκλησιές στο κοινό Πάσχα και την ένωση με τους Παπικούς

Του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη, Contributor Editor
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Κάθε φορά που φουντώνει η ανησυχία του πιστού λαού, η διοικούσα Εκκλησία κουνά το δάχτυλο…

Κάθε φορά που φουντώνει η ανησυχία του πιστού λαού, η διοικούσα Εκκλησία κουνά το δάχτυλο και αρέσκεται να χρησιμοποιεί την έκφραση: «έχουσι γνώσιν οι φύλακες». Αυτή τη φορά θα μας χαρακτηρίσουν και πάλι ψεκασμένους, φονταμενταλιστές, ρατσιστές και συνωμοσιολόγους, εάν εκφράσουμε αντίθετη άποψη στην είδηση πως στην ενθρόνιση του Νέου Μητροπολίτη Ιταλίας, ο Τελμησσού Ιώβ, ο Καρδινάλιος Κωχ και ο ίδιος ο Πάπας σε μήνυμά του, εύχονται κοινό εορτασμό του Πάσχα μέχρι το 2025 και βλέπουν ορατή την ένωση Καθολικών και Ορθοδόξων.

«ἔχουσι τὴν γνῶσιν οἱ φύλακες»

Κάποιοι θεωρούν πως τη φράση αυτή τη χρησιμοποιούμε συχνά, για να δηλώσουμε ότι, παρότι δεν το διατυμπανίζουμε, γνωρίζουμε καλά τι συμβαίνει. Αλλά και ως υπονοούμενο, για να αναφερθούμε σε κάποιους αόρατους για την ώρα προστάτες της πατρίδος μας οι οποίοι επαγρυπνούν.

Κατ’άλλους πρόκειται για ευαγγελική φράση, η οποία αναφέρεται στους ρωμαίους στρατιώτες, φύλακες του τάφου του Χριστού, διατυπωμένη έτσι ώστε να δηλώσει ότι εγνώριζαν ποιόν εφύλασσον και τι εκπλήξεις πιθανόν τους επιφύλασσε η φύλαξη αυτή, γι αυτό και θα έπρεπε να επαγρυπνούν.

Η φράση μπορεί να βρεθεί σε ένα από τα αναστάσιμα στιχηρά των Κυριακάτικων Ψαλμών:

«Όντως παράνομοι σφραγίσαντες τον λίθον, μείζονος ημάς θαύματος ηξιώσατε, έχουσι την γνώσιν οι φύλακες, σήμερον προήλθε του μνήματος, και έλεγον· Είπατε, ότι ημών κοιμωμένων, ήλθον οι Μαθηταί, και έκλεψαν αυτόν. Και τις κλέπτει νεκρόν, μάλιστα δε και γυμνόν; Αυτός ανέστη αυτεξουσίως ως Θεός, καταλιπών και εν τω τάφω τα εντάφια αυτού. Δεύτε ίδετε Ιουδαίοι, πως ου διέρρηξε τας σφραγίδας, ο τον θάνατον πατήσας, και εν τω γένει των ανθρώπων, την ατελεύτητον ζωήν δωρούμενος, και το μέγα έλεος»

Αγαπημένη φράση και Ιεραρχών «ἔχουσι τὴν γνῶσιν οἱ φύλακες»:

Με την έκφραση αυτή απάντησαν οι τέσσερις μητροπολίτες Θράκης σε όσους τους κατηγόρησαν για “τουρκοποίηση” της Θράκης, μετά την κοινή τους απόφαση να ταχθούν υπέρ της ίδρυσης τμήματος ισλαμικών σπουδών στη Θεσ/νίκη.

Αυτό αρθρογράφησε μετ’επιτάσεως ο Μ. Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Τσέτσης το 2016, όταν η Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία προχώρησε στην αναδιοργάνωση των ψαλτικών χορών του Πανσέπτου Πατριαρχικού Ναού και ξεσηκώθηκε τότε θύελλα διαμαρτυριών(…)

Μη σπεύδομεν, λοιπόν, να καταλήγωμεν εις συμπεράσματα. Στο Φανάρι «έχουσι γνώσιν οι φύλακες».

«Απογευματινή» ΚΠόλεως, 20 Μαΐου 2016

Αυτή την έκφραση ανασύραμε και από τον Χαλκηδόνος Μελίτων σε οµιλία του, η οποία εκφωνήθηκε κατά τον Εσπερινό της Αναστάσεως, την 9η Απριλίου 1972, και έχει ως εξής:

«… Εδώ, εις την Μητέρα Σας Αγίαν του Χριστού Μεγάλην Εκκλησίαν, υπάρχει φυλαγµένον από αιώνων ένα φως. Είναι το φως της Αναστάσεως… Και το φυλαγµένον εδώ, εις αυτήν την Μεγάλην Εκκλησίαν, φως της Αναστάσεως και της Ορθοδόξου Πίστεως, είναι ένας φως δυνάµεως, ένα φως δυναµικόν (..) Κάτω από το φως αυτό θα ιδήτε, ότι έχουσι γνώσιν οι φύλακες. Εάν ήλθατε εδώ, δια να λάβητε εντεύθεν κάτι ολιγώτερον από φως, δεν έχοµεν να σας δώσωµεν. Έχοµεν φως και περισσότερον φως. Εάν ήλθατε εδώ, δια να ίδητε κάτι ολιγώτερον από Ανάστασιν, δεν υπάρχει. Εδώ υπάρχει Ανάστασις. Εάν υπάρχουν σταυροί και εάν υπάρχουν σκότη, αυτά είναι δι’ ηµάς. Δια Σας υπάρχουν: Φως και Ανάστασις».

paratiritis-news.gr

Οι φύλακες και το ποίμνιο

Στην εισήγηση του Μητροπολίτη Σερρών και Νιγρίτης Θεολόγου προς την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης, η οποία έγινε την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016:

“Τελικώς, πολυσέβαστοι Πατέρες, η όποια αξιολογική, με εκκλησιολογικούς, αγιοπνευματικούς και ποιμαντικούς πάντοτε όρους, προσέγγισις της εν Κολυμπαρίω Κρήτης συνελθούσης Αγίας και Μεγάλης Συνόδου επαφίεται στην νηφαλίως και αδεκάστως ενεργούσαν ιστορίαν και κυρίως στην εγρηγορούσαν και ένθεον συνείδησιν του εκκλησιαστικού Σώματος”.

Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδας εξέδωσε κείμενο “Προς τον λαό” τον Ιανουάριο του 2017, όπου επισημαίνεται στην ακροτελεύτια παραίνεση:

“Κατακλείοντας το μήνυμα αυτό, επιθυμούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι όλοι οι Επίσκοποι της Εκκλησίας της Ελλάδος αγρυπνούμε και παραμένουμε αμετακίνητοι στην Ορθόδοξη πίστη και αφοσιωμένοι στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία”.

Προηγουμένως είχε φροντίσει να προτρέψει τους πιστούς όπως:

“.. να μη δίνουν βαρύτητα στα λόγια εκείνων που τους παρακινούν να απομακρυνθούν από Αυτήν, προκειμένου να αποτελέσουν ξεχωριστή ομάδα έξω από το πλήρωμα της Εκκλησίας, επικαλούμενοι φανταστικούς λόγους δογματικής ακριβείας.. ”

Στο ίδιο ακριβώς μοτίβο, με άλλη σειρά, βλέπουμε να κινούνται και το Πάσχα του 2020, όταν έλαβαν την φρικτή απόφαση του μανταλώματος των Ιερών Ναών, όταν και εκδόθηκε ο «Συνοδικός Παραμυθητικός Λόγος γιά τήν Μεγάλη Ἑβδομάδα καί τό Ἅγιον Πάσχα». Η Ιερά Σύνοδος απευθύνθηκε στον πιστό λαό, αφού ξεκίνησε με μια υπενθύμιση για όσους προκαλούν σκανδαλισμό:

“Ἀθήνησι τῇ 10ῃ Ἀπριλίου 2020 ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 3019, Πρός Τό Εὐσεβές Ὀρθόδοξο Πλήρωμα τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος: Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά, Ἄν καί οἱ ἀποφάσεις μας αὐτές δέχθηκαν καί δέχονται μεγάλη πολεμική ἀπό ὁρισμένους, ἐλαχίστους ἀδελφούς Χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι, εἴτε ἀπό ἄγνοια, εἴτε ἀπό κακή πληροφόρηση ἤ παρεξήγηση, χρησιμοποίησαν τόν προσφιλῆ καί εὔκολο τρόπο τῆς συκοφαντίας, τῆς μυθοπλασίας καί τῶν ὕβρεων, σκανδαλίζοντας τοιουτοτρόπως τόν λαό τοῦ Θεοῦ, ἐμεῖς, ὡς πνευματικοί πατέρες καί αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων, τούς ἐπισημαίνουμε ὅτι μέ τήν στάση τους αὐτή διασποῦν τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας καί σκανδαλίζουν ἀδελφούς. Ὑπενθυμίζουμε δέ ὅτι ὁ λόγος τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τῶν Ἁγίων Πατέρων γιά τόν σκανδαλισμό καί τήν πρόκληση διάσπασης στήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας εἶναι φοβερώτατος.(..)

Τέλος αποφάνθηκε πως:

Γνωρίζετε ὅλοι, ὅτι αὐτό εἶναι ἕνα προσωρινό μέτρο, γιά ὅσο διάστημα κρατήσει ἡ πανδημία. Μόλις αὐτή ὑποχωρήσει, οἱ Ἱεροί Ναοί μας θ᾿ ἀνοίξουν καί πάλι στήν κοινή Λατρεία καί ὅλοι μας θά συναχθοῦμε στίς λειτουργικές μας Συνάξεις, γιά νά ἑνωθοῦμε στό Κοινό Ποτήριο τῆς Πίστεως καί τῆς Ζωῆς!

Συμπληρώσαμε αισίως ένα χρόνο στην ίδια φρικτή κατάσταση εμπαιγμού και τρομολαγνείας από την εξουσία της Νέας Εποχής. Τα αντανακλαστικά της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδας είναι απελπιστικά αργά, ενώ οι πορείες διαμαρτυρίας για κάθε πονεμένο γίνονται δύο και τρεις καθημερινά μόνο στη Θεσσαλονίκη.

Ο κορωνοϊός έρχεται και φεύγει, δίχως να μπορεί κανείς να ελέγξει αν τα στοιχεία, βάσει των οποίων αποφασίζονται σκληρά ή λιγότερο σκληρά lockdown, είναι ακριβή.

Οι άνθρωποι γίναμε περιοχές στο χάρτη με διαφορετικά χρώματα και πόσο αυστηρά θα περιοριστούμε στα σπίτια μας.

Ξεθώριασε και η αγιογραφία του Τσιόδρα, τελείωσε και το κρεμοσάπουνο του γνωστού ηθοποιού που μας έμαθε πως μένουμε σπίτι, όμως οι εκκλησίες παραμένουν σταθερά μανταλωμένες.

Άνθρωποι φεύγουν ακοινώνητοι, δίχως παρηγοριά, δίχως εφόδιο ζωής αιωνίου, με ευθύνη της Ιεραρχίας. Όλοι τέλος πάντων καλούμαστε να δείξουμε υπευθυνότητα πάνω από την πίστη μας.

Το Φανάρι όμως για άλλη μια φορά, η “μαρτυρική Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία”, δείχνει την αποφασιστικότητα που μάλλον θα πρέπει να εμπνέει όλους τους πιστούς.

Αν και με μασκοφορεμένο επιτελείο, αν και με ελάχιστους ή καθόλου πιστούς στους Ιερούς της Ναούς, αν και με τεστ κοβιντ πιο συχνά από ότι τα υγειονομικά πρωτόκολλα επιβάλλουν, αν και εμβολιασμένοι και απολυμασμένοι όλοι τους από την κορυφή μέχρι τα νύχια, παρ’όλα αυτά στο Φανάρι δουλεύουν ακούραστα στην υλοποίηση των προσταγών της ατζέντας του Οικουμενισμού.

Δε λυγίζουν από το βάρος της ποιμαντικής τους ευθύνης και σηκώνουν αγόγγυστα την Ιστορική ευθύνη της Μητρός Εκκλησίας ανά τους αιώνας.

Κάνουν “την καρδιά τους πέτρα” και, ενώ οδηγούμαστε και εφέτος στο τραγικό κατάντημα να μην εορτάσει ο πιστός λαός το Πάσχα μέσα στις Εκκλησίες, εκείνοι σχεδιάζουν τον κοινό εορτασμό του Πάσχα το 2025 με τους παπικούς, απεργαζόμενοι την πλήρη ένωση.

Αυτή την Κυριακή εμείς θα εορτάσουμε την Κυριακή της Ορθοδοξίας στην αγιοπατερική αποτείχιση, εντός Εκκλησίας (σε πείσμα των ημετέρων που ακόμα δε διακρίνουν στον πνευματικό τους ορίζοντα την κόκκινη διαχωριστική γραμμή) και μακριά από τους αιρετίζοντες Επισκόπους.

Αυτοί θα εορτάσουν την Κυριακή της υποκρισίας, όταν θα τολμήσουν να αποφύγουν τη λέξη ανάθεμα. Αν δεν τολμήσουν ανερυθρίαστα να εκφωνήσουν “και πάσι τοις αιρετικοίς ανάθεμα”, θα είναι η εσχάτη πλάνη μεγαλύτερη της υποκρισίας τους.

Καλή μετάνοια !



Πηγή: Κατάνυξη

Σχετικά άρθρα...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *