Πιλότοι Π.Α. : Γιατί η σημερινή ημέρα είναι «μαύρη» για την Πολεμική Αεροπορία
Πιλότοι Π.Α. : Η 15η Απριλίου είναι μια μέρα που η Πολεμική Αεροπορία θρηνεί αυτούς που θυσιάστηκαν για την πατρίδα.
«Μαύρη» μέρα η 15η Απριλίου για την Πολεμική Αεροπορία. Οι απώλειες του προσωπικού της είναι πάντα στην μνήμη όσων συνεχίζουν την ένδοξη πορεία της Π.Α.
15η Απριλίου 1941.
Ο Επισμηνίας Περικλής Κουτρουμπάς πετάει με αεροσκάφος PZL P.24F/G.
Ενθουσιασμένος αφού στο βιογραφικό του έχει πλέον ότι έχει καταρρίψει εχθρικό αεροσκάφος μάχεται σαν λιοντάρι.
Όμως τελικά η 15η Απριλίου 1941 βρίσκει το αεροσκάφος του να χάνει την μάχη από καταιγισμό εχθρικών πυρών μετά από ηρωική μάχη.
Αυτή την μέρα φονεύθηκε ο Επισμηνίας Π. Κουτρουμπάς της 23 ΜΔ, αφού κατέρριψε ένα Henschel HS 126.
Την ίδια μέρα ο Επισμηνίας Γεώργιος Μόκκας δίνει ηρωική μάχη με το αεροσκάφος του τύπου Bloch MB.151 της 24ης Μοίρας Διώξεως.
Τελικά εχθρικά αεροσκάφη καταφέρνουν να καταρρίψουν τον αεροσκάφος βόρεια των Τρικάλων.
Η Πολεμική Αεροπορία αναφέρει για την σημερινή ημέρα: Συνήφθη αερομαχία για την προστασία του αεροδρομίου των Τρικάλων από επίθεση γερμανικού σχηματισμού Ju 87 και BF 109 κατά τη διάρκεια της εχθρικής εισβολής.
Επλήγησαν τρία γερμανικά αεροσκάφη, ενώ κατερρίφθησαν τρία ελληνικά: ένα Bloch της 24 Μοίρας Διώξεως (24 ΜΔ), ο χειριστής του οποίου Επισμηνίας Γεώργιος Μόκκας φονεύθηκε, ένα PZL της 22 ΜΔ και ένα Gladiator της 21 ΜΔ, οι χειριστές των οποίων Επισμηνίας Α. Κατσαρέλης και Σμηναγός Ιω. Κέλλας τραυματίστηκαν.
15η Απριλίου 1961
Ο Ανθυποσμηναγός Ιωάννης Φιλαρετος χάνει την μάχη για την ζωή στο νοσοκομείο μετά από τραυματισμό του που προκλήθηκε κατά την συντριβή αεροσκάφους F-86E κατά την διάρκεια διατεταγμένης αποστολής.
Το Sabre ήταν το πρώτο ελληνικό αεροσκάφος το οποίο μπορούσε να σπάσει το φράγμα του ήχου σε βύθιση.
Τα πιο διάσημα Ελληνικά Sabre ήταν φυσικά αυτά που αποτελούσαν το διάσημο Ελληνικό Ακροβατικό Σμήνος «Ελληνική Φλόγα» (1957-1965).
15η Απριλίου 1980.
Οι Σμηναγοί Σωτήριος Λαουρδέκης και Σπυρίδων Μπουρτζινάκος σκοτώνονται κατά την διάρκεια διατεταγμένης αποστολής στην θαλάσσια περιοχή της Ζακύνθου.
Πετούσαν με TF-104G.
Τα πρώτα 37 F-104G παραλήφθηκαν το 1964 κι εντάχθηκαν στην 335 Μοίρα Δίωξης / Βομβαρδισμού και στη συνέχεια και στην 336.
Το 1972 δόθηκαν από τις ΗΠΑ άλλα εννέα, προερχόμενα από την Ισπανική Αεροπορία.
Μεταξύ 1978 και 1985 έφτασαν στην Ελλάδα περί τα πενήντα F και RF-104G, από τη Γερμανία και δέκα από την Ολλανδία, περιλαμβανομένων και μερικών RF-104G.
Από το 1971 τα αεροπλάνα βάφτηκαν σε παραλλαγή «Βιετνάμ».
Ήταν το πρώτο αεροσκάφος της ΠΑ που μπορούσε να υπερβεί τα 2 Mach. Αποσύρθηκε το 1993.
Πηγή: ArmyNow.Net