ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ
Η ΜΟΥΣΑ ΑΝΑΞΙΟΣ μέσα στοὺς πιστούς μου κι ὅσων παλμὸ καὶ ἀνασαμὸ τοὺς δίνει ὁ νοῦς μου, ἀνάξιος ὅποιος δὲ μπορεῖ μέσ’ στὸ σεισμὸ τὸ χαλασμὸ κάστρο τὴ γνώμη του νὰ στήσῃ, καὶ καρτερεῖ,...
«χαῖρε, ξεῖνε, παρ᾿ ἄμμι φιλήσεαι: αὐτὰρ ἔπειτα δείπνου πασσάμενος μυθήσεαι ὅττεό σε χρή.»
Η ΜΟΥΣΑ ΑΝΑΞΙΟΣ μέσα στοὺς πιστούς μου κι ὅσων παλμὸ καὶ ἀνασαμὸ τοὺς δίνει ὁ νοῦς μου, ἀνάξιος ὅποιος δὲ μπορεῖ μέσ’ στὸ σεισμὸ τὸ χαλασμὸ κάστρο τὴ γνώμη του νὰ στήσῃ, καὶ καρτερεῖ,...
Βασιλεύουν μετὰ ταῦτα ἀναιδεῖς καὶ ἄγνωστοί τε, ἄνδρες τοίνυν καὶ γυναῖκες μιαροὶ καὶ βέβηλοι τε... Κι ἀπέκει ἔρχεται τἀρκοῦδιν νἀνασπάσῃ τὰ παλούκια, καὶ τὸν φράκτην νὰ τὸν κάψῃ, καὶ τὸν τράφον νἀφανίσῃ... Καὶ πάλι...
ΧΡΟΝΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ μετὰ τὴν Ἁμαρτία ποὺ τὴν εἴπανε Ἀρετὴ μέσα στὶς ἐκκλησίες καὶ τὴν εὐλόγησαν. Λείψανα παλιῶν ἄστρων καὶ γωνιὲς ἀραχνιασμένες τ' οὐρανοῦ σαρώνοντας ἡ καταιγίδα ποὺ θὰ γεννήσει ὁ νοῦς τοῦ ἀνθρώπου. Καὶ...
Ἐγράφη ἔπειτα ἀπὸ ἀνάγνωσιν περιγραφῆς τῆς ζωγραφιᾶς «Ὁ Οἰδίπους καὶ ἡ Σφὶγξ» τοῦ Γουστάβου Μορώ. Ἐπάνω του ἡ Σφὶγξ εἶναι πεσμένη μὲ δόντια καὶ μὲ νύχια τεντωμένα καὶ μ’ ὅλην τῆς ζωῆς τὴν ἀγριάδα....
Εἰς τὴν ἀκτήν ἥτἰς στενάζει διατί κάθησαι μακρὰς ὥρας; Θερμὸν τὸ δάκρυ σου τί σταλάζει; Πῶς σου τὸ βλέμμα θολὸν θαυμάζει τὰς πολυθρέμμονας ἡμῶν χώρας; -Βαρυαλγήσας τὴν γῆν σας εἶδα νὰ κοσμῇ νόμος καὶ...
Ἀπάνω μου ἔχω πάντοτε στὴ ζώνη μου σφιγμένο ἕνα μικρὸ ἀφρικάνικον ἀτσάλινο μαχαίρι -ὅπως αὐτὰ ποὺ συνηθοῦν καὶ παίζουν οἱ Ἀραπάδες- ποὺ ἀπὸ ἕναν γέρον ἔμπορο τ' ἀγόρασα στ' Ἀλγέρι. Θυμᾶμαι, ὡς τώρα νά...
IZ' ΣΕ ΧΩΡΑ μακρινὴ καὶ ἀναμάρτητη τώρα πορεύομαι. Τώρα μ' ἀκολουθοῦν ἀνάλαφρα πλάσματα μὲ τοὺς ἰριδισμοὺς τοῦ πόλου στὰ μαλλιὰ καὶ τὸ πράο στὸ δέρμα χρυσάφισμα. Μὲς στὰ χόρτα προβαίνω, μὲ τὸ γόνατο πλώρη...
'Σὲ μιὰ γωνιὰ περαστικὴ Γέρος φτωχὸς εἶχε καθίσει. Κόσμος, πολὺς περνᾷ ἀπὸ 'κεῖ, Καὶ ἴσως θὰ τὸν ἐλεήσῃ Καμμιὰ ψυχή, ποῦ ἔχει μάθει Νὰ συμπονῇ τὰ ξένα πάθη. 'Σὲ 'λίγο ὅλος προσοχὴ Ἔφερ' ἐκεῖ...